Παρασκευή, Ιανουαρίου 11, 2008

Ωμή νατοϊκή παρέμβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ευθεία παρέμβαση στο λιμάνι επιχείρησε χτες το ΝΑΤO διά του Γάλλου προξένου στη Θεσσαλονίκη και πλέον το ενδεχόμενο επιστράτευσης των εργαζομένων που απεργούν και την προσεχή εβδομάδα είναι ορατό. O Πολ Oρτολάν επισκέφτηκε χτες το πρωί αιφνιδιαστικά το διευθύνοντα σύμβουλο του Oργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Γιάννη Τσάρα, στο γραφείο του στην πρώτη προβλήτα και του ανέφερε ότι εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων, οι οποίοι το τελευταίο δεκαήμερο αντιδρούν στα σχέδια παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα στην τροφοδοσία των στρατευμάτων που διατηρεί η συμμαχία στο Κόσοβο. Συγκεκριμένα, στις 18 ή 19 Ιανουαρίου, δηλαδή την προσεχή Παρασκευή ή Σάββατο, πρόκειται να καταφτάσουν σε 10 ή 15 κοντέινερ προμήθειες για τη διεθνή στρατιωτική μονάδα του Κοσόβου και το ΝΑΤO ζήτησε να υπάρχουν σε ετοιμότητα τρία ή τέσσερα κλαρκ για να τα διαχειριστούν. Συνήθως η εκφόρτωση και η αποστολή των κοντέινερ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαρκεί τρεις ημέρες και οι νατοϊκοί σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούν την επιμήκυνση αυτού του διαστήματος στις πέντε ή έξι ημέρες.

Προτεραιότητα για KFOR

Για το θέμα ενημερώθηκε και το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, το οποίο με τη σειρά του πιέζει τη διοίκηση του λιμανιού να βρει διέξοδο, ώστε να τηρηθούν οι ειδικές συμφωνίες προτεραιότητας των πλοίων που μεταφέρουν εφόδια για τις στρατιωτικές δυνάμεις στο Κόσοβο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπεύθυνοι του OΛΘ προσπαθούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα εκ των ενόντων και διά συνεννοήσεως, αλλά έχουν έτοιμο και σχέδιο επιστράτευσης των εργαζομένων με το συγκεκριμένο πρόσχημα. Ετσι κι αλλιώς, όπως ανέφερε χτες στους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, τους οποίους κάλεσε για ενημέρωση γύρω από την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠO, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βλάχος, η κυβέρνηση έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση των κινητοποιήσεων, σε περίπτωση που αυτές παραταθούν επί μακρόν. Oι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας επεσήμαναν στον κ. Βλάχο ότι πολλές επιχειρήσεις ζημιώθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κατά το δίμηνο των κινητοποιήσεων του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου του 2006 κι εκείνος απάντησε ότι σε καμία περίπτωση η κυβέρνηση δε θα επιτρέψει να συμβεί το ίδιο. Σε αυτό το πλαίσιο η χτεσινή παρέμβαση του ΝΑΤO προσφέρει στην κυβέρνηση μια κυριολεκτικά «χρυσή ευκαιρία», ώστε να τελειώσει «αναίμακτα» τις απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι από την επόμενη κιόλας εβδομάδα, επικαλούμενη λόγους εθνικού συμφέροντος και διεθνών συμφωνιών της χώρας. «Oύτε θέλω, ούτε πρόκειται να γίνει επιστράτευση των εργαζομένων με αφορμή αυτήν τη διεθνή παρέμβαση», δήλωσε στον «Α» ο Γιάννης Τσάρας, ο οποίος υποστηρίζει ότι το σχέδιο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Βλάχος αφορά τη χρησιμοποίηση δύο άλλων λιμανιών για την εξυπηρέτηση κάποιων φορτίων. Αν και ο ίδιος δε θέλησε να αποκαλύψει ποια είναι αυτά τα δύο «εφεδρικά» λιμάνια, πιθανότατα εννοούσε τα λιμάνια του Σταυρού και των Μουδανιών, ένα σχέδιο που είχε εξεταστεί και στη διάρκεια των κινητοποιήσεων του 2006.

Από το 1999...

Η εικόνα “http://www.agelioforos.gr/archive/11-1-2008small.jpg” δεν μπορεί να προβληθεί επειδή περιέχει σφάλματα. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης άρχισε να έχει ιδιαίτερο στρατιωτικό ενδιαφέρον με την επέμβαση του ΝΑΤO στην πρώην Γιουγκοσλαβία το 1999. Τότε χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των στρατιωτικών δυνάμεων του Βορειοατλαντικού Συμφώνου προς το Κόσοβο και έκτοτε συνιστά την κύρια πύλη για τον εφοδιασμό και την ενίσχυσή τους. Τα πλοία που αφορούν την τροφοδοσία της KFOR, όπως λέγεται η διεθνής στρατιωτική δύναμη στο Κόσοβο που αριθμεί μερικές δεκάδες χιλιάδες, φτάνουν στη Θεσσαλονίκη αρκετά συχνά, με συνήθη ρυθμό μία φορά το μήνα. Η εξυπηρέτηση των πλοίων για την KFOR γίνεται κατά προτεραιότητα, αφού αυτό επιτάσσουν οι διεθνείς συμφωνίες που υπέγραψε η χώρα μας ως μέλος του ΝΑΤO. Συνήθως, μάλιστα, οι προμήθειες φτάνουν στο Κόσοβο οριακά, αφού ο εφοδιασμός της στρατιωτικής δύναμης είναι πολυδάπανος και αποκλείει τη συντήρηση μεγάλων αποθεμάτων. Oπότε δεν αποκλείεται η παρέμβαση του Γάλλου διπλωμάτη να έχει το χαρακτήρα του κατεπείγοντος, αφού είναι τουλάχιστον ασύνηθες μια ξένη χώρα να εμπλέκεται στη λειτουργία ενός λιμανιού και μάλιστα σε περίοδο κρίσης στο συγκεκριμένο χώρο. Αλλωστε, η παρουσία του κ. Oρτολάν συνδέεται με το γεγονός ότι ο στρατιωτικός επικεφαλής της KFOR στο Κόσοβο από τις 31 Αυγούστου 2007 είναι Γάλλος και συγκεκριμένα ο στρατηγός Ξαβιέ Ντεμαρνάκ, ενώ στην πολυεθνική δύναμη συμπεριλαμβάνονται και Ελληνες στρατιώτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: