Δευτέρα, Ιουλίου 23, 2007

10 λόγοι για τους οποίους δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει η διαφήμιση στα blogs


Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να προσελκύσει διαφήμιση ένα μέσο (και συγκεκριμένα τα μπλογκς) ;

  1. Να έχει υψηλή επισκεψιμότητα! Γιατί να διαφημιστεί κάποιος σε ένα μπλογκ που το διαβάζει ο μπλόγκερ, μια ξαδέλφη του κι ένας συμμαθητής από το δημοτικό; Και ποιος θα μετράει αυτή την επισκεψιμότητα; Η AGB;
  2. Να είναι δημοφιλές! Δηλαδή να αρέσει! Ξέρετε πολλά μπλογκ που σας αρέσουν από την αρχή ως το τέλος; Που κάποτε σας άρεσαν και τώρα δεν σας αρέσουν πλέον; Που τα διαβάζετε ΧΩΡΙΣ να σας αρέσουν
  3. Να έχει ένα συνεπές προφίλ που να ταιριάζει στα διαφημιζόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες. Σήμερα ένα μπλογκ μπορεί να δίνει έμφαση στην πολιτική, αύριο στη λογοτεχνία, μεθαύριο στη σάτιρα και αντί για μεθαύριο στην πορνογραφία. Κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι οι διαφημιζόμενοι δεν θα βρεθούν προ απροόπτου…
  4. Να έχουν συνέπεια ως προς το περιεχόμενό τους. Δηλαδή να μην «πάσχουν» από την ασυνέπεια (πολλές φορές και την μανιοκατάθλιψη) του δημιουργού τους. Σήμερα μπορεί να γράψει αυτά, αύριο τα άλλα. Σήμερα μπορεί να «συγκεντρώνει» το Α’ κοινό, αύριο το Β’ και μεθαύριο το Γ’. Η διαφήμιση προϋποθέτει σταθερό περιεχόμενο (άρα και σταθερό κοινό) για αρκετή διάρκεια χρόνου.
  5. Να έχουν συνέπεια ως προς την ενημέρωσή τους (άλλη μια δημιουργική «ασθένεια»). Ενας μπλόγκερ μπορεί να γράφει καθημερινά, δεκάδες ποστ επί ένα μήνα, να ξαναγράψει μετά από ένα δίμηνο, να επανέλθει, να το κλείσει, να το ξανανοίξει. Κι όμως να εξακολουθεί να είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή…
  6. Να έχει χρονική διάρκεια. Να μην το κλείσει δηλαδή αύριο επειδή έτσι «του τη βάρεσε» ή επειδή …πέθανε!
  7. Να υπάρχει δυνατότητα νόμιμης συναλλαγής με τον μπλόγκερ αλλά και του μπλόγκερ με την εφορία και τις αρχές. Το βρίσκεται εύκολο; Για έναν μπλόγκερ είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνει νόμιμη συναλλαγή πουλώντας διαφήμιση (Θα κάνει έναρξη επιτηδεύματος; Θα κόβει αποδείξεις; Θα επιστρέφει ΦΠΑ; Θα πρέπει να χρεώνει αγγελιόσημο;)
  8. Να είναι ξεκάθαρο το ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός μπλογκ. Σε ποιόν ανήκει ένα μπλογκ άρα και τα δικαιώματα χρήσης του για εμπορικούς σκοπούς; Στον ίδιο, στην «πλατφόρμα» (blogger.com, wordpress, pathfinder) που τον φιλοξενεί;
  9. Η «πλατφόρμα» να μην επιτρέπεται να βάζει τις δικές της διαφημίσεις «πάνω» στο μπλογκ.
  10. Να γίνουν αποδεκτές ρήτρες (=πρόστιμα) σε περίπτωση που βλάπτονται τα συμφέροντα του διαφημιζόμενου από τα περιεχόμενα (και τα σχόλια!) του μπλογκ.

Νομίζει κανείς στα σοβαρά ότι υπάρχει σήμερα έστω κι ΕΝΑ μπλογκ που να τηρεί όλες αυτές τις προϋποθέσεις;

Ή ότι θα υπάρξει αύριο;

Ή και να υπάρξει ένα αύριο, ότι μεθαύριο θα τις πληρούν όλοι;

Γι αυτούς (και για άλλους 1200 λόγους) δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να προχωρήσει η διαφήμιση στα μπλογκς. Όχι γιατί δεν θα το θέλουν κάποιοι μπλόγκερ αλλά γιατί κανένας διαφημιστείς δεν πρόκειται να πετάξει τα χρήματα του πελάτη του στα «σκουπίδια».

Και μια ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ διόρθωση: τα μπλογκς ΔΕΝ συνιστούν ΕΝΑ Μέσο, όπως έγραψα στην αρχή. Όλα μαζί συνιστούν έναν χαοτικό και ανεξέλεγκτο ΤΟΠΟ πραγματικά ΑΣΥΜΒΑΤΟ (δηλαδή ΑΧΡΗΣΤΟ) για δομημένα συστήματα επικοινωνίας, τα οποία στηρίζονται (αν μη τι άλλο) σε μετρήσιμα μεγέθη για να λειτουργήσουν, όπως είναι αυτό της διαφήμισης…

Οπότε όσοι ανησυχούν για το μέλλον των μπλογκς σε σχέση με τη διαφήμιση ας πάψουν να ανησυχούν. Κι όσοι περιμένουν ότι θα βγάλουν φράγκα από το μπλογκ τους καλύτερα να ψάξουν για καμιά πιο σίγουρη δουλίτσα.

Η ιστορία των μπλογκ κινδυνεύει από πολλά πράγματα στα οποία όμως δεν συγκαταλέγεται η διαφήμιση. Ούτε τώρα ούτε μετά από 200 χρόνια!



...


...

8 σχόλια:

arammos είπε...

Θα συμφωνούσα αλλά στο εξωτερικό γιατί πολλά blogs έχουν διαφήμιση;

ANemos είπε...

Η ερώτησή σου νομίζω οτι εμπεριέχει την απάντηση: διότι είναι στο εξωτερικό!

arammos είπε...

Όχι δεν εμπεριέχει καμία απάντηση. Οι ξένοι bloggers είναι πιο συνηδειτοποιημένοι από τους Έλληνες; Και πως μετράτε αυτό; Η πλατφόρμα είναι το πρόβλημα; Δεν νομίζω. Μόνο το 7ο ίσως στέκεται εμπόδιο.

ANemos είπε...

Τα υπόλοιπα είναι δηλαδή εύκολα;

arammos είπε...

Τίποτα δεν είναι εύκολο. Αλλά εάν θελήσουν νομίζω ότι ξεπερνιούνται. Ακριβώς τα ίδια θα πρέπει να αντιμετώπισαν και στο εξωτερικό... φαντάζομαι. Προφανώς για να έχουν βάλει διαφημίσεις στο εξωτερικό πάει να πει ότι αξίζει το όποιο ρίσκο... και δεν χάνουν. Θα δούμε εάν πρόκειται να δούμε κάτι Άνεμε. Σε κανά 2χρονο max θα φανούν οι προθέσεις.

ANemos είπε...

Αλήθεια τι σε κάνει να το πιστεύεις αυτό;
Το ότι γίνεται στο εξωτερικό (σε τι ποσοστό γίνεται, από ποιόν γίνεται, πόσο έχει επηρεάσει τα μπλογκς που δεν έχουν διαφημίσεις, τι είδους μπλογκ έχουν διαφημίσεις, τι τιμές «παίζουν» κτλ) δεν λέει από μόνο τίποτα απολύτως.

Αυτό που ξέρουμε για εμάς εδώ είναι πως ΟΥΤΕ τα παραδοσιακά Μέσα (που είναι περισσότερο συμβατά με την αγορά της διαφήμισης) βγάζουν τα έξοδά τους με τις διαφημίσεις. Γενικά δεν βγάζουν τα έξοδά τους και στο λέω όντας 25 χρόνια μέσα στα Μέσα. Τα ελληνικά ΜΜΕ υπάρχουν για να υποστηρίζονται άλλου είδους επικερδείς δραστηριότητες. Τα ίδια δεν είναι επικερδή!

Γιατί λοιπόν να βγάλουν χρήματα οι μπλόγκερς;

cheaptalk είπε...

Χωρίς να αμφισβητώ επί της αρχής όσα λες.. η αρχή είναι για την παραδοσιακή διαφήμιση. Όλα έχουν μικρο-επιλυθεί από ηλεκτρονικά διαφημιστικά δίκτυα, όπως π.χ. το AdSense που αποτελεί και την κύρια πηγή εσόδων μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του πλανήτη. Και πολύ συνοπτικά, θέματα επισκεψιμότητας λύνονται από τη χρησιμοποίηση του συνόλου, και περιεχομένου από την αυτόματη ανίχνευσή του.

Απο κει και πέρα τα blogs είναι άλλο ένα μέσο δικτυακής δημοσίευσης, πιο προσιτό σε μαζική χρήση ίσως. Ή τελικά και ουσιαστικά ένας συγκεκριμένος τρόπος παρουσίασης του περιεχομένου.

Και αν το δεις παραδοσιακά, μεμονωμένες περιπτώσεις "blogger" σαφώς και μπορούν να διαπραγματευτούν με διαφημιστές και ήδη το κάνουν και στην Ελλάδα, εφόσον υπάρχει μεγάλη απόσταση από κάποιον που μουτζουρώνει ένα χαρτί μέχρι εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας. Και στις τελευταίες, η μέθοδος εκτύπωσης ή το σχήμα τους ή το τρίστηλο ή τετράστηλο του εξωφύλλου τους δεν αποτέλεσε ποτέ απαγορευτικό παράγοντα για προσέλκυση διαφήμισης, απ' όσο ξέρω.

Ανώνυμος είπε...

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΡΟΓΚ
ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΗΡΕ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΣΤΟ ΝΤΟΠΙΝΓΚ

Άκου τι επήγε κι είπε ο παλιάθρωπος ο Ρογκ!
Πως η Ελλάδα μπορεί να ‘βγε τελευταία στο πινγκ-πονγκ
και να μην έχει διαπρέψει εις των μεταλλίων το shoping
μα εβγήκε πρώτη πρώτη και καλλίτερη στο doping!

Τι αισχρός! Επειδή μέσα στης προπόνησης τη δίνη
λάθος ένα μες στα τόσα τα σωστά μας είχε γίνει
και οι αθλητές μας πήραν αντί δύο χαπακίων
τα κουτιά μ’ όλα τα χάπια (και μετά των καπακίων),

πρέπει αυτός με ειρωνεία στην Ελλάδα να μιλάει;
κι όχι μέσα του μονάχα μα κι απόξω να γελάει;
Και θα πρέπει η υφήλιος όλη κι επισήμως να γνωρίσει
πως η χώρα η αθλιοτέρα ειν’ η Ελλάδα μες στη Δύση;

Και ορθώς η Ελλάς εθίγη. Κι οι υπεύθυνοι της χώρας-
όποιοι ήσαν τέλος πάντων στα λεπτά κείνης της ώρας-
το μεγάλο ανάστημά των το ελληνικό ορθώσαν
κι απαντήσεις περηφάνιας εις τον Ρογκ αμέσως δώσαν.

Και του είπαν η Ελλάδα υψηλά στέκεται τόσο
που εις ουδένα επιτρέπει να της κάνει τον καμπόσο-
πως αμόλυντον κρατάει την αξίαν και την τιμήν της
που δε δέχεται ούτε μύγαν στο ιερό πάνω σπαθί της!

Όχι παίζουμε! κι αν μέσα στα σκατά έχει όλη πέσει
όμως κύριε Ρογκ η Ελλάδα δε λυγάει ποτέ τη μέση
και το στόμα της κρατώντας στων σκατών την επιφάνεια
διαλαλεί την εθνικήν της πανταχού την περηφάνια.

Μην κοιτάτε που ορισμένοι, ή δικοί μας είτε ξένοι
τελευταία τήνε κρίνουν όταν μ’ άλλους παραβγαίνει:
ειν’ ανήθικοι κι αχρείοι και ανθέλληνες και φαύλοι
δεν τους πρέπουν στην γην πάνω της ζωής των ούτε οι ναύλοι.

Δεν γνωρίζουν. Μόνο λένε. Την αλήθεια όμως τώρα
θα τη μάθετε από μένα για την τέλεια ετούτη χώρα
ώστε πλέον αμφιβολία να μην έχετε καμία
πως η Ελλάς είναι μεγάλη κι όχι μοναχά τιμία.

Και ειπέ μας κύριε Ρογκ μας, πού αλλού τη βρήκες σκάρτη
την Ελλάδα; Σ’ όλα εκείνη (σα σαρακοστή το Μάρτη)
μέσα είναι και πρωτεύει. Κι όπως λεν οι υπουργοί της
κράτος άλλο δεν της βγαίνει σα θα συγκριθεί μαζί της.

Κι αν δεν έχουμε Παιδεία κι αν δεν έχουμε Υγεία
Τι μ’ αυτό-για μας τους ξύπνιους τακτική είναι παγία
με κομπίνες να περνάμε και με αγραμματοσύνη
κι ως για γιατρικό μας φτάνει μία μόνον ασπιρίνη.

Κι ας μας κλέβουν ασυστόλως οι πολιτικοί μας όλοι
και αφέντες πάντα ας μπαίνουν στο μικρό μας περιβόλι,
μεις τους θέλουμε ναν’ έτσι-είναι ο μαζοχισμός μας
που σ’ αυτό γερά μας σπρώχνει-κι είναι ολόκληρος δικός μας.

Κι οι δημόσιοι υπάλληλοί μας όλη μέρα αν τα ξύνουν
κι αν με μίζες πληρωμένοι σημασία λίγη μας δίνουν
της φυλής η εξυπνάδα τους ανέχετ’ έτσι νάναι-
και σε μας αυτοί αν ερχόνται, από μας ίδια τραβάνε.

Κι αν η διαφθορά μάς πνίγει κι αν βρωμάνε τα σκουπίδια
δε μας νοιάζει΄ κι αύριο πάλι μια μερίδα από τα ίδια
γιατί θέλουμε απεργίες οι σκουπιδιαραίοι να κάνουν
ώστε οι τηλεοράσεις νάχουν θέματα να βάνουν.

Και την Κύπρο και τα Σκόπια μεις τα έχουμε ανοίξει
για να κάνουμε και κάτι και να μη μας τρώει η πλήξη.
Κι η ακρίβεια αν μας λιώνει και στερούμαστε τα πάντα
έχουμ’ έτσι συνηθίσει-τ’ έχεις Γιάννη; τ’ είχα πάντα.

Μη λοιπόν σε μας κολλάτε κύριε Ρογκ, γιατί μονάχοι
έχουμε η Ελλάς διαλέξει τέτοια μοίρα η έρμη να ’χει
ώστε η μόνη να ’ναι χώρα εις τον μάταιο τούτο κόσμο
που τη σκάφη λέει σύκα και τη μπόχα λέει δυόσμο.

Την μοναδικότητά μας κύριε Ρογκ κι ας την φθονείτε
αλλά ύβρεις τέτοιες πάλι σας παρακαλώ μην πείτε-
στη μακάρια μας αφήστε την αθλιότητα να ζούμε-
τι; εμείς ήρθαμε αξίους και εντίμους να σας πούμε;..


Κύριε Ρογκ η περηφάνια που αλύπητα μας δέρνει
καυτηριάζει όποιον στο στόμα με κακό σκοπό μας φέρνει.
όπως κάναμε και τώρα μετα σας κύριε Ρογκ μου.
Και θα βάλω αυτά που γράφω να το ξέρετε! στο μπλογκ μου,

για να δούνε όλοι κι όλες πως τον έλληνα αν τον θίξεις
είναι σαν πληγή μεγάλη και βαθιά να του ανοίξεις.
Και ας ειν’ η μόνη αλήθεια ό,τι έχεις πει γι αυτόνε,
μα η ράχη του κι η μύτη για καυγά όλο τον τρώνε.

Και γι αυτό μην απορήσεις που όλοι αυτοί σου είπαν τόσα.
Μες στα τόσα τα στραβά τους και στραβή έχουνε γλώσσα
κι αν αλήθεια μια τους πούνε, μ’ ένα ψέμα θ’ απαντήσουν
δίχως σκέψη μια να κάνουν ή το θέμα μελετήσουν.

Κι αφού έχουμε διαλέξει έτσι αλλόκοτα να ζούμε
δε σας πέφτει εσάς ο λόγος τι θα κάνουμε ή τι πούμε
και γι αυτό ανακαλέστε όσα λόγια είπατε ήδη
για τους έλληνες, που στάζουν όχι μέλι αλλά ξύδι.

Γιατί όχι τίποτ’ άλλο, αλλά, κύριε πρόεδρέ μου
σε καιρούς είτε ειρήνης είτε σε καιρούς πολέμου
η Ελλάδα μπορεί δάφνες να μη δρέπει, αλλά τσουκνίδες
που από βραβεία κατέχει, μαζεμένες αλλού είδες;

---
Γιώργης Χολιαστός