Κυριακή, Ιουλίου 22, 2007

Να δεχτώ διαφήμιση στο blog μου ή όχι;

Με αφορμή ένα ποστ της Ψιλικατζούς (AD(EVIL)S)…

Και πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσω κάτι: Δεν μισώ τη διαφήμιση. Γενικώς δεν μισώ οτιδήποτε έχει σχέση με την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα. Μπορεί να διαφωνώ με τρόπους και τακτικές, μπορεί να μου γυρίζουν τα άντερα οι χοντράδες, τα ψέματα και η κακογουστιά ορισμένων διαφημίσεων αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τις μισώ. Στο κάτω κάτω η διαφήμιση αποτελεί έναν από του θεμέλιους λίθους του πολιτισμού εντός του οποίου ζω (άρα και αναγνωρίζω αφού δεν έχω καταφύγει στις κορυφές των βουνών ή των δέντρων). Δεν μπορεί να μισείς κάτι το οποίο (έστω) ανέχεσαι!

Σε έναν μαζικό πολιτισμό όπως είναι ο δικός μας, η διαφήμιση δεν αποτελεί απλώς ένα κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας («από το χωράφι και την πρώτη ύλη μέχρι τον καταναλωτή»), συμβάλλει σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό για την ίδια την επιβίωση του πολιτισμού: δημιουργεί και επιβάλει πρότυπα υποκαθιστώντας την προφορική παράδοση που υπήρχε σε παλαιότερους πολιτισμούς. Η παραγωγή (όπως και η απόρριψη) προτύπων από μόνη της δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή. Είναι απαραίτητη για μια μαζική κοινωνία. Εξασφαλίζει τη συνεκτικότητά της.

Εχει πολλά καλά η διαφήμιση και ένα από αυτά είναι η παραγωγή προτύπων αλλά και η σύγκρουση με παλαιότερα πρότυπα, άχρηστα για την κοινωνική και ατομική επιβίωση. Ένα άλλο «καλό» είναι ότι «χρηματοδοτεί» μια σειρά πολύ χρήσιμων δραστηριοτήτων και κυρίως τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Χωρίς διαφήμιση δεν θα υπήρχαν σήμερα ούτε εφημερίδες (εκτός ίσως από τον Ριζοσπάστη) ούτε περιοδικά, ούτε ραδιόφωνα ούτε τηλεοράσεις. Η κοινωνία μας θα ζούσε υπό το καθεστώς «σιγής ασυρμάτου», δεν θα ενημερωνόταν από τίποτα κι από κανέναν. Γιατί είναι αυτή η ίδια κοινωνία που εδώ και χρόνια αρνείται να καταβάλει το αντίτιμο για της ενημέρωση της, να αγοράσει π.χ. εφημερίδες (οι οποίες έτσι θα εξασφάλιζαν την επιβίωσή τους). Η ίδια η κοινωνία επέλεξε να πληρώνει τα περιοδικά που εκδίδονται, όχι άμεσα αλλά καταβάλλοντας υψηλότερο αντίτιμο για τα προϊόντα τα οποία αγοράζει στα σούπερ-μάρκετ. Το ίδιο ισχύει για την τηλεόραση και τα ραδιόφωνα. Τα θέλουμε δωρεάν – Τα χρηματοδοτεί η διαφήμιση – Τα πληρώνουμε έμμεσα. Αυτό επιλέξαμε, αυτό συμβαίνει. Και αυτό τίποτα δεν έμοιαζε μέχρι σήμερα ικανό να το αλλάξει.

Χωρίς διαφήμιση τα αγαθά τα οποία καταναλώνουμε μπορεί να ήταν 20, 30, 40% πιο φθηνά αλλά α) δεν θα τα μαθαίναμε παρά μόνο όταν θα τα βλέπαμε στα ράφια και β) δεν θα μαθαίναμε και τίποτα άλλο (π.χ. πόσες χιλιάδες στρέμματα κάηκαν σήμερα ή τι δήλωσε ο Γιακουμάτος). Επίσης δεν θα υπήρχε κινηματογράφος, τηλεοπτικά σίριαλ και ντοκιμαντέρ. Κι αυτό είναι το λιγότερο –που δεν είναι!

Χωρίς τη διαφήμιση δεν θα υπήρχαν ούτε ερευνητές ούτε συγγραφείς ούτε μουσικοί ούτε ηθοποιοί ούτε μουσικοί παραγωγοί όπως π.χ. ο Γρηγόρης Ψαριανός που τα «χώνει» στις διαφημίσεις. Εκτός αν ήσαν διατεθειμένοι να δουλεύουν τζάμπα (και σε ποιο Μέσο αφού ούτε αυτά θα υπήρχαν; Στο σταθμό του Πολυτεχνείου;). Όπως σωστά γράφει σήμερα ο Μίμης Ανδρουλάκης στα ΝΕΑ: «Ξέχνα τη δημιουργία και την καινοτομία δίχως ανταμοιβή, υλική ή ηθική. Τίποτα δημιουργικό δεν γίνεται δίχως τα κίνητρα του εισοδήματος και του κέρδους ή,τουλάχιστον, της εκτίμησης και της δημόσιας αναγνώρισης. Γιατί να ξοδεύω το χρήμα μου και τον χρόνο μου στην έρευνα και τη δημιουργία, αν δεν έχω κανένα ιδιαίτερο δικαίωμα στους καρπούς της; Γιατί να προμηθεύω με ιδέες, καινοτομίες και τεχνικές τούς ανταγωνιστές της επιχείρησής μου; Τίποτα δεν κερδίζεται δωρεάν στη ζωή! Η γνώση απαιτεί κόπο». Για να συμπληρώσει οξυδερκέστατα: «Αυτό που μοιράζεται δωρεάν, αυτό που παράγουν οι χρήστες δημιουργεί ένα νέο χώρο για τους διαφημιστές, μια νέα ανεξάντλητη πηγή κέρδους. Η Google είναι το πρότυπο. Το ΜySpace το αγόρασε ο Μέρντοχ για $580 εκατομμύρια και το Facebook το κυνηγούν η Υahoo, η Google και η Μicrosoft. Το Linux,το ελεύθερο λογισμικό ανοιχτού κώδικα, δημιουργεί ένα νέο πεδίο για εμπορικές χρήσεις. Μην έχεις ενοχές με την εμπορευματοποίηση.».
Καμιά ενοχή για τη διαφήμιση, αυτόν που διαφημίζεται αλλά κι αυτόν που διαφημίζει. Για το καλό του το κάνει κι ο ένας και ο άλλος. Και φυσικά για το δικό μας καλό!

ΤΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΣ;

Φυσικά ο διαφημιζόμενος έχει κάθε δικαίωμα να επιλέγει το ΠΟΥ και το πώς θα διαφημιστεί (θεωρητικά και εκείνος που διαθέτει το χώρο του έχει το δικαίωμα να επιλέγει ΠΟΙΟΝ θα διαφημίζει αλλά το πόσο αυτό μπορεί να γίνει πράξη είναι κάτι που θα το συζητήσουμε στη συνέχεια). Και πρώτα από όλα, ο διαφημιζόμενος θέλει να διαφημιστεί εκεί που θα τον διαβάσουν, θα τον δουν, θα τον ακούσουν τα περισσότερα μάτια και αυτιά. Χαζός είναι να πάει να βάλει διαφήμιση εκεί που δεν περνάει ψυχή; Θα πάει στις εφημερίδες και τα περιοδικά μα τη μεγαλύτερη κυκλοφορία, τα κανάλια με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, τα ραδιόφωνα με τη μεγαλύτερη ακροαματικότητα. Λογικό; Λογικότατο! (Οσο και κοινότοπο αλλά αν παραλείψεις να το αναφέρεις μπορεί να χάσεις το δάσος και να κολλήσεις μπροστά στον κορμό ενός δέντρου…).

Από την πλευρά τους, τα Μέσα που χρειάζονται το ζεστό χρήμα των διαφημιζόμενων κάνουν ο,τι μπορούν για να αυξήσουν την αναγνωσιμότητα, την τηλεθέαση και την ακροαματικότητα για να γίνουν όσο γίνεται πιο ελκυστικοί. Κι αυτό λογικό!
(Εδώ ένα σωρό μπλόγκερς που ΔΕΝ έχουν διαφήμιση «πλακώνονται» για την πρωτιά και τα περισσότερα χιτς, αυτοί που είναι ολόκληρες βιομηχανίες και περιμένουν χρήμα δεν θα το έκαναν;)

Επίσης ο διαφημιζόμενος έχει κάθε δικαίωμα να επιλέγει το κοινό στο οποίο θέλει να απευθυνθεί. Λογικό αφού όταν πουλάς αυτοκίνητα δεν θέλεις να διαφημιστείς στο «Τιραμόλα», όταν πουλάς σέξι εσώρουχα δεν έχει νόημα να διαφημιστείς στην Αυγή ή στην Εποχή, όταν πουλάς ακουστικά βαρηκοΐας δεν θέλεις να διαφημιστείς στο Δίφωνο.
Δεν ταιριάζουν όλες οι διαφημίσεις σε όλα τα Μέσα…

Εκτός βέβαια αν τα κάποια Μέσα έχουν ΠΟΛΥ μεγάλη ανάγκη από τα χρήματα των συγκεκριμένων διαφημίσεων. Οπότε μπορούν να προσαρμόσουν την φιλοσοφία τους, το περιεχόμενό τους, το κοινό τους στις ανάγκες των συγκεκριμένων διαφημίσεων. Δεν είναι κακό! Είναι;

Τρίτον: στον διαφημιζόμενο δεν αρέσει καθόλου να του «θάβεις» το προϊόν, την υπηρεσία, τις δραστηριότητες σε διπλανά άρθρα. Ε, και εδώ που τα λέμε σε ποιόν π.χ. εργοστασιάρχη εμφιαλωμένων νερών που δίνει τα ωραία του λεφτουδάκια στο έντυπό σου θα του άρεσε μια έρευνα για τα μικρόβια που έχουν βρεθεί στα εμφιαλωμένα νερά. Μαλάκας είναι; Δεν είναι!!!

ΤΑ «ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΚΙΑ»

Εδώ εμφανίζονται λοιπόν και κάποια προβληματάκια σε σχέση με τη διαφήμιση. Μικρά, ασήμαντα αλλά προβληματάκια που θέλουν κάποια ελάχιστη σκέψη για να επιλυθούν ή να εξηγηθούν.
Επειδή αυτά τα «προβληματάκια» έχουν εντοπιστεί και πολύσυζητηθεί για τα παραδοσιακά Μέσα, ας πάρουμε ένα σχετικά παρθένο μέσο: τα μπλογκς…
Ας υποθέσουμε ότι οι διαφημιστικές δείχνουν ένα αναπάντεχο ενδιαφέρον να ρίξουν διαφημίσεις στα μπλογκς. Πως θα το κάνουν; Τυχαία; Θα δώσουν σε όλους από λίγα; Θα δίνουν διαφημίσεις όπου τους καπνίσει; Ή μήπως θα δίνουν διαφημίσεις στα μπλογκς που αρέσουν στα μέλη του Διοικητικού τους Συμβουλίου;
Όχι βέβαια… Θα κάνουν κάτι πολύ πιο απλό και λογικό. Θα μοιράσουν τη διαφήμιση σε αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, σε αυτά που είναι πιο δημοφιλή. Λογικό; Λογικότατο, μην τα ξαναλέμε…
Θα πάνε λοιπόν στο blogs.sync.gr, π.χ. (ή σε οποιοδήποτε άλλον μετρητή επισκέψεων, δημοφιλίας κτλ) και θα πάρουν το TOP100. Ανάλογα με το μπάτζετ θα μοιράσουν τις διαφημίσεις στους 10, στους 20, στους 30 πρώτους. Π.χ. σήμερα που μιλάμε στους:
· 1. malpractice (1127)
· 2. Για την Αμαλία (307)
· 3. doncat (209)
· 4. vrypan|net|weblog (208)
· 5. X-PSILIKATZOY (199)
· 6. ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ (179)
· 7. Αστέρης Μασούρας (169)
· 8. taparaponasas stoMIXER (164)
· 9. Gravity and the Wind (156)
· 10. Λαπουτα (155)
· 11. NYLON (150)
· 12. Αμπελοφιλοσοφίες (149)
· 13. kaltsovrako (147)
· 14. Ελεύθερος Σκοπευ... (146)
· 15. ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ (146)
· 16. ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (145)
· 17. digital-era (144)
· 18. Greek University Reform Forum (143)
· 19. Απαξιωση: Φτάνει ... (140)
· 20. Λευκός θόρυβος (136)
Μέχρι εδώ ΟΛΑ καλά!
Καλά κάνουν και τα δίνουν και ΠΟΛΥ καλά θα κάνουν να τα πάρουν οι συγκεκριμένοι. Οι περισσότεροι μάλιστα τα αξίζουν και με το παραπάνω. Σε καλή μεριά!
Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ούτε τα φράγκα ούτε ότι θα τα πάρουν οι συγκεκριμένοι (οι μισοί και πλέον εκ των οποίων μου είναι ιδιαιτέρως αγαπητοί). Το πρόβλημα ίσως προκύψει με τους υπόλοιπους 80 της λίστας (ή έστω με κάποιους από αυτούς που πιθανώς έχουν ανάγκη χρημάτων) ή με κάποιους από τους 14.980 μέχρι στιγμής Ελληνες μπλόγκερ, με τους 150.000 αύριο μεθαύριο. Αυτοί δηλαδή τι; Στο πηγάδι κατούρησαν;
Όχι βέβαια! Μπορούν να πάρουν και αυτοί! Εύκολα! Αρκεί να τηρούν κάποιες προϋποθέσεις, ας πούμε να πλασαριστούν στην πρώτη εικοσάδα!
Πως;
Το παιχνίδι της τηλεθέασης και της AGB το ξέρουμε πλέον. Μπορούμε (;) να το προσαρμόσουμε στα καθ’ ημάς!
Ας πάρουμε όμως τα ρητορικά ερωτήματα της Κωνσταντίνας:
«Τι ακριβώς πρόβλημα έχετε με τα blogs που βάζουν διαφημίσεις;»
Κανένα απολύτως πρόβλημα! Αρκεί να μην κάνουν τα ΠΑΝΤΑ για να προσελκύσουν επισκέψεις άρα και διαφημίσεις! Και όταν λέμε τα πάντα, ξέρουμε τι σημαίνει τα πάντα. «Αίμα, σπέρμα, στέμμα» ήταν η πανάρχαια συνταγή για τον Τύπο και δουλεύει ακόμη. Γιατί να μη δουλέψει για τα μπλογκς;
Αλλά και πάλι… Σιγά το αυγά! Το πολύ πολύ να πάψουμε να τους διαβάζουμε. Θα έλθουν άλλοι…
Αν υπάρχει ειδικός χώρος γι΄αυτές και η διαφήμιση γίνεται ανοιχτά και όχι «ύπουλα», γιατί είναι λάθος κάποιος που έχει ανάγκη, να βγάζει χρήματα από το blog του;
Ουδέν λάθος! Μια χαρά!
Μόνο που να, μερικές φορές οι διαφημιστές πιστεύουν (κι έχουν δίκιο) ότι η έμμεση προβολή, μια καλή κουβέντα, μια παρουσίαση λειτουργεί καλύτερα από μια άμεση διαφήμιση, ένα μπάνερ, ένα ποπ-απ. Και γι αυτό προσφέρουν και κανένα φράγκο παραπάνω…
Αν ο διπλανός σας έχει οικονομικό πρόβλημα αλλά ταυτόχρονα έχει ένα πολύ καλό blog, για ποιόν ακριβώς λόγο να αρνηθεί τις διαφημίσεις;
Ανόητος θα είναι! Καποιανού χαρίζαν γάιδαρο και τον κοίταζε στα δόντια. Τι λέμε τώρα;
Τώρα βέβαια αν η διαφήμιση ήταν για «γραμμές 090» ή για «ον-λάϊν προβλέψεις» κι εσύ λέγεσαι π.χ. ANemos, ε, έχεις ένα προβληματάκι! Τόσο δα!
Για να μην τον κράξετε; Για να μην χάσει την αξιοπιστία του;
Επαθε τίποτα το MEGA και τα άλλα κανάλια από τις διαφημίσεις;
Τα κράζουμε, τα κράζουμε, όλο αυτά βλέπουμε. Το ίδιο θα συμβεί και με το μπλογκς. Μεγάλες πολιτικές εφημερίδες και Free-papers δουλεύουν με «γραμμές 090», έπαθα κάτι; Τίποτα δεν έπαθαν!
Και τώρα οι δύο τελευταίες ερωτήσεις: Μα, πόσο κακό θα κάνει στην αξιοπιστία του blog μου αν χρησιμοποιώ άβα και όχι π.χ. ρολί; Και τί σημαίνει δηλαδή ότι εμπιστεύεστε αυτά που γράφουμε και θα χάσετε την εμπιστοσύνη σας;
Και πάλι οι απαντήσεις είναι αρνητικές. Η Ψιλικατζού δεν θα χάσει ποτέ ούτε την αξιοπιστία ούτε την εμπιστοσύνη ούτε και την αγάπη μας. Είμαι σίγουρος και το λέω ειλικρινά.
Μερικές εκατοντάδες όμως άλλα μπλογκς κινδυνεύουν, πάνω στην μάχη για μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, να τα χάσουν όλα. Μερικά δεν θα τα αποκτήσουν ποτέ. Θα δημιουργηθούν μόνο και μόνο για να έχουν διαφημίσεις. Μπορεί να είναι μπλογκ σε στυλ Εσπρέσσο, μπορεί να είναι μπλογκ-παπαράτσι, μπορεί να είναι μπλογκ-«Λιακόπουλος», μπορεί, μπορεί, μπορεί… Μπορεί στο τέλος όλη η μπλογκόσφαιρα να γίνει μια ζούγκλα, ένα σαφάρι για διαφημίσεις.
Και πάλι όμως κάποιος θα πει: Ε, και; Τι έγινε; Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον. Αν είναι να έλθει το κακό, θε να ‘ρθει. (Αποκλείεται να προσπεράσει!). Αλλωστε «σε ένα – δύο χρόνια, παίζει να μην υπάρχει blog χωρίς διαφήμιση, απλά είμαστε οι πρώτοι και χρειάζεται να φάμε ένα κάποιο κύμα ηλιθιότητας πριν κάποιοι καταλάβουν ότι δεν είναι αμαρτία να πληρώνεσαι».
Ας απενοχοποιηθούμε λοιπόν!

Μπορούμε να κάνουμε κι αλλιώς; (Ρητορικό ερώτημα!)

Υ.Γ. Δεν ανέφερα μια σειρά από άλλα προβληματάκια, όπως π.χ. το θέμα της Κρατικής Διαφήμισης, του «διαφημιστικού πακέτου», του τρόπου συναλλαγής, των συμβολαίων κτλ κτλ.

25 σχόλια:

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Κατα τη γνωμη μου θα μπορουσες να κανεις ενα δευτερο blog με ιδιο ή διαφορετικο περιεχομενο με αυτο που εχεις και να βαλεις σε εκεινο διαφημισεις.Δεν χρειαζεται να χαλασεις το ηδη υπαρχον,για να βγαλεις καποια χρηματα...

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα των διαφημίσεων το έχω σατιρίσει στο δικό μου μπλόγκ, αλλά σχολίασα και σοβαρά στην Ψιλικατζού.
Θέλω μόνο να πω ότι κατά την γνώμη μου ο λόγος που η διαφήμιση δεν έχει εισχωρήσει ακόμα εντελώς στα μπλόγκς είναι ότι ακόμα δεν υπάρχει αξιόπιστος τρόπος μέτρησης της αναγνωσιμότητας των μπλόγκς. Η λίστα ας πούμε που παράθεσες ΔΕΝ δείχνει την επισκεψημότητα των μπλόγκς αλλά απλά την επιδραστικότητα του κάθε μπλόγκ σε σχέση με τα υπόλοιπα (κοντολογίς πόσοι του κάνουν λίνκ), και όπως ξέρεις και οι λίστες που μετράν hits δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο Για παράδειγμα για τις τελευταίες 30 μέρες το quancast μου δίνει 2010 unique users ενώ το sitemeter 2880 unique users (25%+ απόκλιση) και 4980 hits ενώ η wordpress 8324 hits την στιγμή που η Alexa “βλέπει” ότι έχω 1,4 views/user. Άντε βγάλε άκρη. Αυτό που προσπαθούν τώρα είναι να κάνουν λίστες δίνοντας βάση στον μέσο όρο χρόνου παραμονής στο μπλόγκ (και αυτό όμως έχει την δυσκολία του).
Ότι η διαφήμιση θα εισχωρήσει στα μπλόγκς είναι σίγουρο. Ότι τα μπλόγκς δεν θα είναι πια όπως τα ξέρουμε και τα γουστάραμε σίγουρο επίσης.
Συγνώμη για το σεντόνι.

arammos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
arammos είπε...

Απενεχοποιημένη και από μένα η διαφήμιση στα blogs δεν θα με ενοχλούσε καθόλου. Και ίσα - ίσα θα χαιρόμουνα κιόλας να βλέπω blogs με επισκεψιμότητα να βγάζουν τα προς το ζην. Αλλά εγώ δεν θα έβαζα... όχι ότι θα μου έδινε και κανένας βέβαια. Δεν θα έβαζα γιατί θα αισθανόμουν κάποια υποχρέωση του να γράφω για να διατηρώ την επισκεψιμότητα και κάτι τέτοια. Αρκετά έχω στο κεφάλι μου δεν θα πρόσθετα και άλλο ένα.

Ανώνυμος είπε...

Όταν ο διαφημιζόμενος δεν έχει άλλες απαιτήσεις από σένα, εκτός από το να έχεις σε κάποιο εμφανές σημείο του blog σου τη διαφήμισή του, δε βλέπω κανένα λόγο να μη δεχτείς τη διαφήμιση! Ειδικά αν πληρώνεις domain και hosting, οπότε έχεις έξοδα! Εγώ έχω διαφήμιση στο blog μου και τα τελευταία 2 χρόνια έχω διαφημίσεις και στο ibiza.gr! Όσον αφορά τώρα τα χρήματα από τις διαφημίσεις, μη περιμένετε ότι θα γίνεται πλούσιοι από αυτό! Στη καλύτερη περίπτωση θα καλύπτεται τα έξοδα του blog! Και αυτό ισχύει και για τα blogs με μεγάλη επισκεψιμότητα!

kaltsovrako είπε...

Υπάρχουν ορισμένα "κενά" στο μυαλό μεταξύ διαφημιζόμενου και κατόχου ενός blog.

Αν για παράδειγμα ένα blog έχει μεγάλη επισκεψιμότητα για αυτά που γράφει (προφανώς) και θελήσει ένα προϊόν ή μια παραδοσιακή διαφημιστική να "ακουμπήσουν" το προϊόν ή το πακέτο τους πάνω, τότε για να λειτουργήσει σωστά το μέσον και να συνεχίσει να έχει την υψηλή επισκεψιμότητα (αυτό άλλωστε θα είναι και το κοινό ζητούμενο) θα πρέπει να μην επέμβουν ποτέ στο περιεχόμενο και στη θεματολογία του blog με αρνητικό τρόπο (έλεγχος κλπ). Αυτό είναι ένα σημείο που δυσκολεύεται να κατανοήσει η πλευρά του διαφημιζόμενου και κυρίως σε στιγμές κρίσης. Θεωρεί πως το internet είναι ακόμα μονής κατεύθηνσης μέσο. Εκεί λοιπόν οι διαφημιστικές, δυσκολεύονται ακόμη να προτείνουν στους πελάτες τους τέτοιες ενέργειες, φοβούμενες την οποιαδήποτε αρνητική αντίδραση των bloggers και φυσικά την εικόνα της εταιρίας -μετά από αυτό- στα μάτια του πελάτη που δεν έχει συνηθίσει τέτοιου είδους κρίσεις. Αυτός είναι και ο φόβος του blogger. Νομίζει πως τα κείμενα του θα πρέπει να μην είναι όπως ήταν πριν για να μην δυσαρεστήσει το χέρι που τον "ταϊζει". Λάθος! Για αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ τον έχει προτιμήσει! Αν αλλάξει περιεχόμενο, το πιθανότερο είναι να μην έχει την ίδια επισκεψημότητα και η "επένδυση" του διαφημιζόμενου να πάει στράφι.

Πιστεψε με, έχω πολλά να πώ για αυτό το θέμα μιας και πριν από ένα χρόνο περίπου μου ζητήθηκε να φτιάξω blog για γνωστό πολιτικό και όχι απλά το αρνήθηκα αλλά το απαγόρευσα ακούγοντας αυτά που ήθελε να γράψει και με το τρόπο κυρίως.(Να ήξερες πόσο πολύ θα το διασκέδαζα-με αν γινόταν έτσι). Ο λόγος ήταν απλός. Είμαστε άνθρωποι που αντιδρούμε με το παραμικρό, δίχως αυτό πάντα να είναι προϊόν σκέψης (βάζω τον εαυτό μου μέσα, ΠΡΩΤΟ).

Η μόνη μου προταση ήταν να γράψει ανωνύμως και σε πιό καθημερινή γλώσσα για να μπορέσει ΑΥΤΟΣ σε πρώτη φάση να βοηθηθεί και να καταλάβει ΠΟΥ ζεί και να ζημωθεί με τις απόψεις του κόσμου. Ύστερα από καιρό και αφού οι συζητήσεις θα είχαν φτάσει σ' ένα καλό επίπεδο, θα ήταν ευχής έργο να βγεί και να πεί ποιός είναι μόνος του. Κανείς δε θα τα έβαζε με έναν άνθρωπο που έχει συζητήσει πολιτισμένα για καιρό. Ίσα- ίσα. Αλλά τί να το κάνεις; Αν δε δούνε το όνομα τους στη μαρκίζα δε κάνουν τίποτα.

Όταν θα αλλάξει (δεν είναι μακριά) ο τρόπος που αντιλαμβάνονται πολλοί το διαδίκτυο τότε τα πράγματα θα ξεδιαλύνουν αρκετά. Όσο το βλέπουν ακόμα ώς παραδοσιακό Μέσο δίχως αντίλογο (και το φοβούνται)... λεφτά δε βγάζουμε (γαμώτο)
.
.
.
.
.
.
.
.
Ανεμε, θα ήθελα κάποια στιγμή να μου εξηγήσεις αυτές τις αράδες (μιας και πιάσαμε το θέμα με τις διαφημίσεις) που έχεις γράψει γιατί μου έχουν κάτσει κάπως βαριές τούτες οι κουβέντες (κυρίως η δεύτερη παράγραφος):

(Και καλά, οι έμποροι τη δουλειά του κάνουν. Πουλάνε και αγοράζουν. Οι μπλογκοσταρς τι παριστάνουν; Την ατραξιόν; Τσίπα ρε! Λίγη τσίπα! Τόσο εύκολα; Τόσο γρήγορα; Τόση λύσσα;)


Ομως έτσι είναι: Κάποιοι θα συνεχίζουν το ταξίδι με την Αμαλία και κάποιοι άλλοι θα οργανώνουνε ταξίδια παραλία! Αλλοι κόσμοι! Αλλοι άνθρωποι!

Ανώνυμος είπε...

"Δεν θα έβαζα γιατί θα αισθανόμουν κάποια υποχρέωση του να γράφω για να διατηρώ την επισκεψιμότητα και κάτι τέτοια. Αρκετά έχω στο κεφάλι μου δεν θα πρόσθετα και άλλο ένα."

Συν ότι άμα ανεβάζεις MP3 όπως εγώ τότε αποκτάς κυριολεκτικά ένα σωρό πράγματα στο κεφάλι σου σε περίπτωση που το blog βγάζει λεφτά με οποιονδήποτε τρόπο.

ANemos είπε...

ΠΡΕΖΑ TV said...
>>>Κατα τη γνωμη μου θα μπορουσες να κανεις ενα δευτερο blog με ιδιο ή διαφορετικο περιεχομενο με αυτο που εχεις και να βαλεις σε εκεινο διαφημισεις.Δεν χρειαζεται να χαλασεις το ηδη υπαρχον,για να βγαλεις καποια χρηματα...
Μα όπως πολύ σωστά αναφέρει κάποιο σχόλιο, οι διαφημιστές δεν θα θελήσουν ένα μπλογκ-μαϊμού αμφίβολης επισκεψιμότητας. Το δικό σου θα θέλουν. Το …ορίτζιναλ. Και από την πλευρά τους αυτό είναι πολύ λογικό αφού και οι επισκέπτες αυτό θα θέλουν… Χαζοί είναι να πηγαίνουν στο άλλο με τις διαφημίσεις;

ANemos είπε...

indictos said...
>>>>Θέλω μόνο να πω ότι κατά την γνώμη μου ο λόγος που η διαφήμιση δεν έχει εισχωρήσει ακόμα εντελώς στα μπλόγκς είναι ότι ακόμα δεν υπάρχει αξιόπιστος τρόπος μέτρησης της αναγνωσιμότητας των μπλόγκς.
Γιατί, υπάρχει αξιόπιστος τρόπος μέτρησης αναγνωσιμότητας των εφημερίδων και των περιοδικών ή της τηλεθέασης;
Αυτό δεν είναι το θέμα που συζητάμε χρόνια τώρα; Γιατί να ισχύει κάτι άλλο για τα μπλογκ;

>>>>Η λίστα ας πούμε που παράθεσες ΔΕΝ δείχνει την επισκεψημότητα των μπλόγκς αλλά απλά την επιδραστικότητα του κάθε μπλόγκ σε σχέση με τα υπόλοιπα (κοντολογίς πόσοι του κάνουν λίνκ), και όπως ξέρεις και οι λίστες που μετράν hits δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο
Ισα ίσα! Η μέτρηση της επιδραστικότητας είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα για έναν διαφημιστή από την λίστα με τα Hits. Την επιδραστικότητα κυνηγά και επιζητεί όχι μόνο το πλήθος που στο κάτω κάτω μπορεί και να αποδοκιμάζει αυτό που βλέπει ή διαβάζει…

ANemos είπε...

arammos said...
>>>>Απενεχοποιημένη και από μένα η διαφήμιση στα blogs δεν θα με ενοχλούσε καθόλου. Και ίσα - ίσα θα χαιρόμουνα κιόλας να βλέπω blogs με επισκεψιμότητα να βγάζουν τα προς το ζην. Αλλά εγώ δεν θα έβαζα... όχι ότι θα μου έδινε και κανένας βέβαια. Δεν θα έβαζα γιατί θα αισθανόμουν κάποια υποχρέωση του να γράφω για να διατηρώ την επισκεψιμότητα και κάτι τέτοια. Αρκετά έχω στο κεφάλι μου δεν θα πρόσθετα και άλλο ένα.

Μα, επι της ουσίας, δεν μπαίνει θέμα ενοχοποίησης της διαφήμισης επειδή είναι …διαφήμιση. Πολλές από τις συνέπειες είναι προβληματικές…

ANemos είπε...

@ngel said...
>>>>Όταν ο διαφημιζόμενος δεν έχει άλλες απαιτήσεις από σένα, εκτός από το να έχεις σε κάποιο εμφανές σημείο του blog σου τη διαφήμισή του, δε βλέπω κανένα λόγο να μη δεχτείς τη διαφήμιση!
Ούτε κι εγώ! Ούτε και κανένας λογικός άνθρωπος φαντάζομαι…

Γιατί όμως να μην έχει κι άλλες απαιτήσεις όταν κάποιο άλλο blog θα του παρέχει περισσότερες ευκολίες; Π.χ. κάθε τρίτο ποστ να πέφτει διαφήμιση! ‘Η μήπως δεν θα υπάρξει ανταγωνισμός;

ANemos είπε...

kaltsovrako said...
>>>Υπάρχουν ορισμένα "κενά" στο μυαλό μεταξύ διαφημιζόμενου και κατόχου ενός blog.
Τα κενά, το ξέρουμε όλοι, υπάρχουν και μεταξύ διαφημιζόμενου και εφημερίδων και τηλεοράσεων και ραδιοφώνων. Με τα μπλογκς δεν θα υπήρχαν;

>>>Αν για παράδειγμα ένα blog έχει μεγάλη επισκεψιμότητα για αυτά που γράφει (προφανώς) και θελήσει ένα προϊόν ή μια παραδοσιακή διαφημιστική να "ακουμπήσουν" το προϊόν ή το πακέτο τους πάνω, τότε για να λειτουργήσει σωστά το μέσον και να συνεχίσει να έχει την υψηλή επισκεψιμότητα (αυτό άλλωστε θα είναι και το κοινό ζητούμενο) θα πρέπει να μην επέμβουν ποτέ στο περιεχόμενο και στη θεματολογία του blog με αρνητικό τρόπο (έλεγχος κλπ). Αυτό είναι ένα σημείο που δυσκολεύεται να κατανοήσει η πλευρά του διαφημιζόμενου και κυρίως σε στιγμές κρίσης. Θεωρεί πως το internet είναι ακόμα μονής κατεύθυνσης μέσο. Εκεί λοιπόν οι διαφημιστικές, δυσκολεύονται ακόμη να προτείνουν στους πελάτες τους τέτοιες ενέργειες, φοβούμενες την οποιαδήποτε αρνητική αντίδραση των bloggers και φυσικά την εικόνα της εταιρίας -μετά από αυτό- στα μάτια του πελάτη που δεν έχει συνηθίσει τέτοιου είδους κρίσεις. Αυτός είναι και ο φόβος του blogger. Νομίζει πως τα κείμενα του θα πρέπει να μην είναι όπως ήταν πριν για να μην δυσαρεστήσει το χέρι που τον "ταϊζει". Λάθος! Για αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ τον έχει προτιμήσει! Αν αλλάξει περιεχόμενο, το πιθανότερο είναι να μην έχει την ίδια επισκεψημότητα και η "επένδυση" του διαφημιζόμενου να πάει στράφι.

Αυτά τα ΠΟΛΥ σωστά τα ξέρουμε και τα λέμε εσύ κι εγώ και όσοι ζουν μέσα σε αυτή την αγορά. Η ίδια η αγορά όμως τα αγνοεί επιδεικτικά…

>>>Όταν θα αλλάξει (δεν είναι μακριά) ο τρόπος που αντιλαμβάνονται πολλοί το διαδίκτυο τότε τα πράγματα θα ξεδιαλύνουν αρκετά. Όσο το βλέπουν ακόμα ώς παραδοσιακό Μέσο δίχως αντίλογο (και το φοβούνται)... λεφτά δε βγάζουμε (γαμώτο)

Πολύ φοβάμαι ότι οι στρεβλώσεις που ισχύουν μέχρι σήμερα με τα παραδοσιακά μέσα θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν. Λεφτά δεν πρόκειται να βγάλουμε αν δεν κατεβάσουμε βρακιά…
.
.
.
.
.
.
.
.
>>>Ανεμε, θα ήθελα κάποια στιγμή να μου εξηγήσεις αυτές τις αράδες (μιας και πιάσαμε το θέμα με τις διαφημίσεις) που έχεις γράψει γιατί μου έχουν κάτσει κάπως βαριές τούτες οι κουβέντες (κυρίως η δεύτερη παράγραφος).
Τι εξηγήσεις να δώσεις όταν διαπιστώνεις κυνικότητα και έλλειψη ευαισθησίας και μάλιστα σε κρίσιμες στιγμές ή έστω σε στιγμές που χρειάζεται ενός λεπτού σιγή; Η οργή δεν εξηγείται…

Εκείνο που ίσως μπορεί να εξηγηθεί είναι η βιάση με την οποίοι κάποιοι προσπαθούν να θερίσουν οφέλη από ένα μέσο που ακόμη κάνει τα πρώτα του βήματα. Και μαζεύουν καρπούς άγουρους και καταστρέφουν τον «γόνο». Εχω ζήσει μια παρόμοια εποχή. Τις απαρχές του Internet στην Ελλάδα όπου με 5.000 χρήστες (και πολλούς λέω) σπεύδαμε να πουλήσουμε web sites και άλλα καλούδια. Το αποτέλεσμα; Δεκαπέντε χρόνια μετά και αυτή η αγορά δεν λέει να ορθοποδήσει…

Ανώνυμος είπε...

Λές :
«Την επιδραστικότητα κυνηγά και επιζητεί όχι μόνο το πλήθος που στο κάτω κάτω μπορεί και να αποδοκιμάζει αυτό που βλέπει ή διαβάζει…»
Ναι, αλλά την επιδραστικότητα στους αναγνώστες και όχι στους άλλους μπλόγκερς που απλά μπορεί να είναι θέμα δημοσίων σχέσεων, παρέας ή και απάτης (στήνω 2-3 μπλόγκς και λινκάρω συνέχεια τον εαυτό μου)

Ανώνυμος είπε...

Άνεμε, παρόλο που συμφωνούμε… μάλλον διαφωνούμε. :)
Η αντίθεση στη διαφήμιση μου κάνει κάτι σαν την αντίθεση παγκοσμιοποίηση. Πάντα θα υπάρχουν πολέμιοί της, που αδυνατούν να δουν ότι δεν υπάρχει επιλογή «ευχαριστώ» ή «ευχαριστώ δε θα πάρω». Αν αύριο η blogspot και όλες οι πλατφόρμες blog βάλουν στα blog μας διαφημίσεις για να βγάζουν τα έξοδά τους, τι θα πεις;

Δεδομένου αυτού λοιπόν, να κατανοήσουμε πρώτα απ΄όλα ότι η διαφήμιση είναι ήδη εδώ. Απλά κάποιοι αντιστέκονται θέλοντας να επιδείξουν «πλαστό» ήθος, πράγμα το οποίο είναι άτοπο (γιατί το θέμα δεν ανάγεται στην ηθική, με την έννοια διαφήμιση- ανήθικος, και μη διαφήμιση-ηθικός).

‘Μπορεί να είναι μπλογκ σε στυλ Εσπρέσσο, μπορεί να είναι μπλογκ-παπαράτσι, μπορεί να είναι μπλογκ-«Λιακόπουλος», μπορεί, μπορεί, μπορεί… Μπορεί στο τέλος όλη η μπλογκόσφαιρα να γίνει μια ζούγκλα, ένα σαφάρι για διαφημίσεις”.

Μα, και χωρίς διαφημίσεις έχουμε πιτώσει σε τέτοια blogs. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι οι bloggers εν γένει είναι κάτι διαφορετικό από τους τηλεθεατές ή τέλος πάντων τους καταναλωτές σκουπιδιών, ώστε ο μόνος λόγος που θα ρίξει το «επίπεδό» τους είναι οι διαφημίσεις; Κακά τα ψέμματα, με ή χωρίς διαφημίσεις, ο καθένας βάσει γούστων, «επιπέδου», ηθικής (ή όπως θες πες το) επιλέγει τι του κάνει και τι όχι.

Bottom line, άπειρα φαινόμενα «των ημερών» κατηγορούνται ότι μας διαφθείρουν, ότι μας αλλοιώνουν κ.τ.λ. Το κύριο ερώτημα είναι κατά πόσο είμαστε «αθώοι» ή έχουμε «άγνοια» ή πραγματικά κατευθυνόμαστε προς όλα αυτά.

(όλα αυτά φυσικά, τα έγραψα χάριν συζήτησης, γιατί θεωρώ ότι η δαιμονοποίηση φαινομένων ή τάσεων είναι η κυριότερη αιτία κινδύνου)

ANemos είπε...

xpsilikatzoy said...
>>>>Άνεμε, παρόλο που συμφωνούμε… μάλλον διαφωνούμε. :)
Καλό αυτό! Αν συμφωνούσαμε θα πήγαινε τζάμπα το μελάνι… (ή τα πίξελς)

>>>>Η αντίθεση στη διαφήμιση μου κάνει κάτι σαν την αντίθεση στην παγκοσμιοποίηση.
Μπορεί να είναι, μπορεί και να μην είναι ίδια…
Μια αντίθεση μπορεί να αποσκοπεί και στην βελτίωση, όχι μόνο στην κατάργηση…
Εκτός αν πιστεύουμε ότι διαφήμιση και παγκοσμιοποιήση δεν επιδέχονται ούτε καν βελτίωση… (Ούτε οι οπαδοί τους δεν θα ισχυριζόντουσαν κάτι τέτοιο!)
>>>>>Πάντα θα υπάρχουν πολέμιοί της, που αδυνατούν να δουν ότι δεν υπάρχει επιλογή «ευχαριστώ» ή «ευχαριστώ δε θα πάρω».
Φυσικά και υπάρχει αυτή η επιλογή. Πάντοτε υπήρχε. Αν δεν υπήρχε αντίθεση ούτε ο ναζισμός ούτε η Σοβιετία θα είχαν ανατραπεί. Και τότε κάποιοι πίστευαν ότι δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Να όμως που υπήρχαν και επικράτησαν.
Αλλά και αυτό που ζούμε δεν είναι η πρώτη παγκοσμιοποίηση της ανθρωπότητας. Υπήρξαν και άλλες –με πιο πρόσφατη αυτή που κατέρρευσε με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο…
>>>>Αν αύριο η blogspot και όλες οι πλατφόρμες blog βάλουν στα blog μας διαφημίσεις για να βγάζουν τα έξοδά τους, τι θα πεις;
«Oχι, ευχαριστώ, δεν θα πάρω» και θα το βάλω σε δικό μου server. Φαντάζομαι όμως ότι δεν θα το κάνουν τόσο άκομψα όσο ακούγεται. Μάλλον θα προσφέρουν επιλογή «άνευ, έναντι μικρού τιμήματος» ή «με, δωρεάν». Αλλιώς θα χάσουν τα αυγά και τα πασχάλια!

>>>>>>Δεδομένου αυτού λοιπόν, να κατανοήσουμε πρώτα απ΄όλα ότι η διαφήμιση είναι ήδη εδώ.
Όχι, δεν είναι ήδη εδώ. Κάποιοι, πριν λίγα χρόνια προσπάθησαν να βάλουν διαφημίσεις στις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις (κάθε ένα λεπτό να ακούγεται ένα μικρό μηνυματάκι αντί δωρεάν συνδιάλεξης). Ούτε πειραματικά δεν στάθηκε το πράγμα.
Αλλά να μπει «εκβιαστικά» τότε πολύ φοβάμαι ότι η διαφήμιση θα είναι εδώ και οι μπλόγκερς θα ανακαλύπτουν κάτι άλλο…
>>>>>Απλά κάποιοι αντιστέκονται θέλοντας να επιδείξουν «πλαστό» ήθος, πράγμα το οποίο είναι άτοπο (γιατί το θέμα δεν ανάγεται στην ηθική, με την έννοια διαφήμιση- ανήθικος, και μη διαφήμιση-ηθικός).
Σωστό για όσους αντιστέκονται γι’ αυτό το λόγο.
Κάποιοι όμως αντιστέκονται για πολύ πιο ουσιαστικούς λόγους π.χ. για την ίδια την ουσία του περιεχομένου…



>>>>>>Μα, και χωρίς διαφημίσεις έχουμε πιτώσει σε τέτοια blogs. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι οι bloggers εν γένει είναι κάτι διαφορετικό από τους τηλεθεατές ή τέλος πάντων τους καταναλωτές σκουπιδιών, ώστε ο μόνος λόγος που θα ρίξει το «επίπεδό» τους είναι οι διαφημίσεις;
Το ότι οι τηλεθεατές και οι καταναλωτές σκουπιδιών είναι παθητικοί, δεν δημιουργούν κάτι, δεν ανταπαντούν, δεν έχουν στα χέρια τους το μέσο αλλά είναι στα χέρια του μέσου. Η σχέση με την τηλεόραση είναι μονόδρομη… Ο μπλόγκερ δεν είναι μόνο (απο)δέκτης είναι και πομπός…

>>>>>>Κακά τα ψέματα, με ή χωρίς διαφημίσεις, ο καθένας βάσει γούστων, «επιπέδου», ηθικής (ή όπως θες πες το) επιλέγει τι του κάνει και τι όχι.
Όπως γράφω στο ποστ, το ΙΔΙΟ κάνει και ο διαφημιστής! Πάρε π.χ. την κρατική διαφήμιση (ΟΠΑΠ κλπ) σε ποιόν θα την προσφέρει το κράτος; Στον «Ονειρο» ή σε μένα; (χαχαχαχαχαχαχαχα!)


>>>>>>>Bottom line, άπειρα φαινόμενα «των ημερών» κατηγορούνται ότι μας διαφθείρουν, ότι μας αλλοιώνουν κ.τ.λ. Το κύριο ερώτημα είναι κατά πόσο είμαστε «αθώοι» ή έχουμε «άγνοια» ή πραγματικά κατευθυνόμαστε προς όλα αυτά.
Μα δεν είναι εκεί το ζήτημα. Δεν είναι θεολογικό το θέμα. Κοινωνικό και πολιτικό είναι (ουσίας δηλαδή). Γι αυτό και κατευθυνόμαστε προς τα εκεί εν πλήρη αγνοια και αθωότητα…

ANemos είπε...

indictos said...
>>>>Λές :
>>>>«Την επιδραστικότητα κυνηγά και επιζητεί όχι μόνο το πλήθος που στο κάτω κάτω μπορεί και να αποδοκιμάζει αυτό που βλέπει ή διαβάζει…»
Ναι, αλλά την επιδραστικότητα στους αναγνώστες και όχι στους άλλους μπλόγκερς που απλά μπορεί να είναι θέμα δημοσίων σχέσεων, παρέας ή και απάτης (στήνω 2-3 μπλόγκς και λινκάρω συνέχεια τον εαυτό μου)

Αυτό που αναφέρεις είναι ένα περιστασιακό φαινόμενο, μια «παιδική ασθένεια» που θα περάσει όταν αυξηθούν οι μπλόγκερς (και ξεπεράσουν την λεγόμενη «κρίσιμη μάζα»).
Όμως ακόμη και έτσι οι ίδιοι οι μπλόγκερς αποτελούν ένα πολύ ενδιαφέρον «τάργκετ γκρουπ» για τους διαφημιστές. Πολύ καλύτερο από το μαζικό χάος των χρηστών του internet γενικά…

Ανώνυμος είπε...

‘’Φυσικά και υπάρχει αυτή η επιλογή. Πάντοτε υπήρχε. Αν δεν υπήρχε αντίθεση ούτε ο ναζισμός ούτε η Σοβιετία θα είχαν ανατραπεί. Και τότε κάποιοι πίστευαν ότι δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Να όμως που υπήρχαν και επικράτησαν.
Αλλά και αυτό που ζούμε δεν είναι η πρώτη παγκοσμιοποίηση της ανθρωπότητας. Υπήρξαν και άλλες –με πιο πρόσφατη αυτή που κατέρρευσε με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο…’’

Στα γρήγορα…
Μα ο ναζισμός π.χ., δεν μπορεί να συγκριθεί με την παγκοσμίοποιηση. Δεν έχουν καμία σχέση.

Κοίτα, αν θεωρείς ότι μπορεί να εξαλειφθεί η παγκοσμιοποίηση, τσάμπα μιλάμε. Είναι σα να λες ότι θέλεις να εξαλειφθεί η ανθρωπότητα και να είσαι άνθρωπος. Ή ότι θες να πάψεις να τρως μυρμήγκια και να είσαι μυρμηγκοφάγος. :)

ANemos είπε...

Πάντως μέχρι και σήμερα που μιλάμε ο κόσμος «καίγεται» από τα νέα και παλιά Εθνη, για το Ιράκ, το Κόσοβο, το Κασμίρ, το Νταρφούρ. Οι Ευρωπαίοι δεν δέχονται καν ένα κοινό Σύνταγμα. Οι Πολωνοί ξεκίνησαν τα βέτο. Οι δυτικοί στήνουν αντιπυραυλικές συστοιχίες στραμμένες προς τη Ρωσία. Για ποια παγκοσμιοποίηση μιλάμε;

Δεν ξέρω αν το πρόσεξες που το έγραψα: η παγκοσμιοποίηση έχει ξανα-υπάρξει και έχει καταρρεύσει.

(Μήπως δεν εννοούμε το ίδιο πράγμα;)

Niemandsrose είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ANemos είπε...

Δεν είναι έτσι και είμαι σίγουρος ότι είναι αυτός ο λόγος…
Το θέμα που βάζει είναι και μεγάλο και σημαντικό και σηκώνει συζήτηση για να αποφεύγονται κάποιες παρανοήσεις τις οποίες θα βρούμε μπροστά μας…

ANemos είπε...

Δεν είναι έτσι και είμαι σίγουρος ότι ΔΕΝ είναι αυτός ο λόγος…

ο δείμος του πολίτη είπε...

Παρά τις κάποιες διαφωνίες μου στο πρώτο σκέλος του άρθρου σου (για το ρόλο της διαφήμισης) συμφωνώ απόλυτα στο δεύτερο μέρος. Εϊναι πολύ δύσκολο από μόνο του και ακόμα για παθογένεια της ελληνικής μπλογκόσφαιρας που λειτουργεί σαν κλειστό χωριό και πάσχει από το σύνδρομο της ζήλιας.

kaltsovrako είπε...

Μόνο μια επισύμανση.
Γράφεις λοιπόν:
"Θα δημιουργηθούν μόνο και μόνο για να έχουν διαφημίσεις. Μπορεί να είναι μπλογκ σε στυλ Εσπρέσσο, μπορεί να είναι μπλογκ-παπαράτσι, μπορεί να είναι μπλογκ-«Λιακόπουλος», μπορεί, μπορεί, μπορεί…"

Ε, και; Τα διαβάζεις τώρα ή πρόκειται ποτέ; Η φύση του Βlog είναι αυτή που με κάνει να είμαι αισιόδοξος. Η αλληλοεπίδραση. Είναι από μόνο του το μέσο δίκαιο απέναντι στο χρήστη και στους αναγνώστες του. Αλλιώς υπάρχουν και τα sites.

Όσο για τον πόλεμο της δημοφιλίας και την παθογένεια στην Blogόσφαιρα -που λέει ο Δείμιος του πολίτη- θέλω να πιστευω πως είναι παιδικές αρρώστιες.

ANemos είπε...

Συμφωνούμε!

Ανώνυμος είπε...

Αποκωδικοποίηση....: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,....
Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,.....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....