Σάββατο, Ιουλίου 30, 2005

Τι συζητάμε?!

τι συζητάμε?! they hang homosexuals!

τι
συζητάμε?! they Murder homosexuals!

Αλήθεια ΤΙ συζητάμε?! Για το ποιός είναι πιο βάρβαρος; Πιο οπισθοδρομικός; Πιο πουριτανός; Πιο εγκληματίας;

"Μικρέ μου Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ"

Update: "τι συζητάμε?! σκοτώνουν αθώα παιδιά"

4 σχόλια:

neTpen είπε...

Το ένα είναι ένα εγκληματικό περιστατικό που αποδοκιμάζεται και τιμωρείται από το νόμο της πολιτείας όπου συνέβη (Η.Π.Α.). Αποτελεί υλικό για προβληματισμό όσον αφορά την κοινωνική ανοχή προς το διαφορετικό, το μίσος, τη βία.

Το άλλο είναι εκτέλεση μιας ποινής ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ και ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ τις δικαστικές διαδικασίες της χώρας (Ιράν). Αποτελεί υλικό για προβληματισμό όσον αφορά το επίπεδο της δικαιοσύνης και της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων από τη ΧΩΡΑ την ίδια, αποτελεί κριτήριο του νομικού της πολιτισμού και φυσικά και ένδειξη των κοινωνικών αξιολογήσεων γύρω από το "κακό" και το αξιόποινο.

Πιστεύεις ότι δεν υπάρχει διαφορά;

Αισθάνομαι ότι στην ανάγκη μας να είμαστε αντικομφορμιστές και ιδεολογικά "αντιστασιακοί" παραβλέπουμε το προφανές. Ο δικαιϊκός πολιτισμός των δυτικών χωρών εν γένει απέχει παρασάγγας από τον αντίστοιχο "πολιτισμό" πολλών ισλαμικών καθεστώτων. Καλή η συζήτηση για τη σχετικότητα του "πολιτιστικά ανώτερου" αλλά μερικά πράγματα αποτελούν αντικειμενικές, δια-πολιτισμικές κατακτήσεις του ανθρώπινου γένους και δεν επιδέχονται ερμηνειών ανάλογα με τις "τοπικές" συνθήκες. Η ποινή του Ιρανικού δικαστηρίου είναι απάνθρωπη, αδικαιολόγητη και μαρτυρά νομική και κοινωνική οπισθοδρόμηση.

ANemos είπε...

Συγνώμη αλλά δεν βρίσκω καμιά απολύτως διαφορά ή, αν θέλεις, βρίσκω την ακριβώς αντίστροφη διαφορά. Οι νόμοι και οι εξουσίες κάποτε ανατρέπονται, άλλοτε βίαια και άλλοτε ειρηνικά διότι δεν αντέχουν άλλο. Είτε από τον ξεσηκωμό των λαών είτε από την ίδια την εξέλιξη είτε από άλλους δικεδικητές της εξουσίας με διαφορετικά κριτήρια και κοινωνικές αξιολογήσεις. Εκείνο που δύσκολα αλλάζει είναι η νοοτροπία που δεν στηρίζεται στους νόμους αλλά σε ένα ολόκληρο πλαίσο αρχών και παιδείας. Ο πολιτισμός δεν κρίνεται μονάχα από τους νόμους που ισχύουν την εκάστοτε εποχή.
Φαντάσου ότι δεν ανέφερα καν το θέμα της θανατικής καταδίκης και τον δικαιϊκό πολιτισμό των εκτελέσεων στις ΗΠΑ, μιας από τις τελευταίες χώρες στον κόσμο που συνεχίζουν να εκτελούν (ακόμη και αθώους όπως έχει αποδειχθεί) ανθρώπους.
Δεν έχω καταλάβει αυτή την επιλεκτικότητα ως προς το «έγκλημα» και το «νόμο». Εγώ τουλάχιστον δεν αμφισβητώ ούτε στο ελάχιστο την φρίκη που επικρατεί σε καθεστώτα όπως αυτό του Ιράν, του Ιράκ ή της Κίνας. Ούτε είναι πρόθεσή μου να αντιτάσσω, σαν το ανέκδοτο, το «κι εσείς σκοτώνετε τους μαύρους» απέναντι σε κάθε έγκλημα των μουλάδων ή των Κεντροεπίτροπων. Ας μην υποκρινόμαστε όμως ότι η Δύση, έχοντας ανώτερο πολιτισμό, υπολείπεται σε βαρβαρότητα…

neTpen είπε...

Ας μην αυταπατώμαστε ότι η Δύση ΔΕΝ έχει πολλά, νομιμοποιημένα και μη, κρούσματα βαρβαρότητας. Γενικώς, όμως, σε επίπεδο οργανωμένης κοινωνίας σαφώς και έχει περισσότερο κατοχυρωμένα τα ατομικά δικαιώματα. Άρα, ναι, υπολείπεται σε βαρβαρότητα. Δε χρειάζεται να το πω εγώ αυτό, διάβασε οποιαδήποτε έκθεση που αφορά στην προστασία των ατομικών δικαιωμάτων και παρατήρησε την καθημερινότητά μας και πόσα απολαμβάνουμε ως δεδομένα.

Επίσης, σημασία έχει αν κάτι αποτελεί την εξαίρεση ή τον κανόνα (θεσμοθετημένο νομικά ή απλώς κοινωνικά αποδεκτό). Αν ήσουν ομοφυλόφιλος πού θα επέλεγες να ζήσεις; Στην Αμερική ή στο Ιράν; Αν ήσουν γυναίκα; Παιδί; Ειλικρινά, θα σου έκανε το ίδιο;

Σαφώς και δυτικές κοινωνίες έχουν πολύ δρόμο ακόμα (πχ η θανατική ποινή που αναφέρεις). Άλλο, όμως, αυτό και άλλο η εξομοίωσή τους από αυτήν την άποψη με καθεστώτα οπισθοδρομικά (προσοχή: όχι κατώτερους πολιτισμούς! αναφέρομαι στο συγκεκριμένο ζήτημα και μόνο).

Τα βασανιστήρια, οι εκτελέσεις, οι διώξεις κοινωνικών μειονοτήτων, η καταδυνάστευση των γυναικών κλπ δεν είναι "πολιτισμική ιδιαιτερότητα", άξια σεβασμού, ορισμένων "διαφορετικών" πολιτισμών. Είναι προγενέστερο στάδιο κοινωνικής και δικαϊκής ανάπτυξης, το οποίο οι χώρες αυτές πρέπει να το ξεπεράσουν.

ANemos είπε...

Προφανώς! Το θέμα δεν είναι αν ΠΡΕΠΕΙ να το ξεπεράσουν αλλά το ΠΩΣ θα το ξεπεράσουν! Και φυσικά τον ποιούς συμφέρει και ποιούς δεν συμφέρει να το ξεπεράσουν!