Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 29, 2006

Υπο-θαλάσσια υπο-βίβαση

Το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας είναι καταστροφικό.

Να ματαιωθεί τώρα η σύμβαση.

Τα δεδομένα του έργου και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν

Η αρτηρία αντιμετωπίζεται ως τμήμα του μικρού περιφερειακού δακτυλίου, ο οποίος όμως παραμένει ένα ημιτελές ημικύκλιο. Συνδέει τη δυτική πλευρά της πόλης με την ανατολική παρακάμπτοντας το ιστορικό κέντρο με ένα υποθαλάσσιο τούνελ και μετατρέποντας την οδό Μ. Αλεξάνδρου σε αρτηρία μεγάλης ταχύτητας και συνεχούς κυκλοφορίας (χωρίς φανάρια), αμφιδρομημένη και διαπλατυμένη. Αμφιδρομείται επίσης η Ανθέων και η Β.Όλγας.

Η είσοδος- έξοδος του βορειοδυτικού άκρου συνδέεται με τις οδούς Κουντουριώτη και Πολυτεχνείου, οι οποίες διακόπτονται πλήρως στα σημεία αυτά.

Η προωθούμενη λύση καταστρέφει σε μεγάλο βαθμό το χώρο του κεντρικού Λιμένα κατεδαφίζει ιστορικές αποθήκες και πρόσφατα ανακαινισμένα κτίρια στα κάτω Λαδάδικα, όλα χαρακτηρισμένα διατηρητέα. Στο ανατολικό άκρο δημιουργούνται δύο είσοδοι-έξοδοι μία στο Πάρκο του Άρεως και η δεύτερη στο ύψος της Κλεάνθους.

Τι σημαίνουν αυτά τα δεδομένα;

-Ότι τα οχήματα θα βγαίνουν με ανεμπόδιστη κίνηση και αυξημένη ταχύτητα από το υπόγειο και υποθαλάσσιο τμήμα και θα συνωστίζονται στην προέκταση των εξόδων-εισόδων στο υπάρχον πυκνοδομημένο οδικό δίκτυο.

Το μόνο που θα πετύχουμε δηλαδή είναι να μεταφέρουμε σε άλλα σημεία της πόλης (Λ. Στρατού, Β. Όλγας, Ανθέων, Βαρδάρη) το μποτιλιάρισμα και τις παρενέργειές του.

-Ότι στο επίγειο τμήμα της αποκτά χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας με χιλιάδες αυτοκίνητα, θόρυβο, καυσαέρια, ηχοπετάσματα που αποκρύπτουν τη θάλασσα αλλοιώνοντας τη φυσιογνωμία της περιοχής. Κατασκευάζονται επίσης τρεις αερογέφυρες κατά μήκος της Μ. Αλεξάνδρου ως μόνη δυνατότητα κίνησης των πεζών προς την παραλία.

Και τα προβλήματα συνεχίζονται

Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί οι προτάσεις για τον εξαερισμό της αρτηρίας, (3 πύργοι ύψους 25 μέτρων που θα κατασκευαστούν στην προβλήτα του λιμανιού δίπλα στο Λευκό Πύργο και στο Πάρκο της Ηλεκτρικής Εταιρείας), ενώ εκκρεμεί και η αντιμετώπιση του προβλήματος των κτιρίων των διοδίων στα οποία θα δημιουργείται μεγάλος συνωστισμός καθώς και των κτιρίων διαχείρισης και υποστήριξης της υποθαλάσσιας.

Είναι απαράδεκτο ένα έργο που θα αλλοιώσει πλήρως τη μορφή ενός από τα θελκτικότερα κομμάτια της πόλης να μην κοινοποιείται για να συζητηθεί νηφάλια από τους ίδιους τους κατοίκους της πόλης.

Το έργο αυτό θα έπρεπε να είναι κλασσική περίπτωση σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία για να παρουσιασθεί να συζητηθεί και να τεθεί σε δημοψήφισμα.

Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης αγνοούν την αλήθεια

Η θέση της «Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη»είναι ότι το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας όπως προωθείται πρέπει να ματαιωθεί, να ανασχεδιασθεί και να αξιολογηθεί η προτεραιότητα κατασκευής του, αφού εφαρμοσθούν πρώτα όλα τα άμεσα μέτρα βελτίωσης της κυκλοφορίας που προτείνουν πολλές μελέτες που έχουν γίνει.

Καλούμε τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να αναλογισθεί το μέγεθος της καταστροφής που θα επιφέρει στη μορφή και τη ζωή της πόλης ένα έργο πολυδάπανο και πρόχειρα μελετημένο.

Καλούμε τέλος τους ενεργούς πολίτες να κινητοποιηθούν και να αποτρέψουν την επιχειρούμενη κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας που θα αποκλείσει τους Θεσσαλονικείς από τη θάλασσα με τρόπο μη αναστρέψιμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: