«Θα κάνουμε ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε ένα έργο που είναι εξαιρετικά καταστροφικό για μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», Γιάννης Μπουτάρης, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα για το θέμα της κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας στην Θεσσαλονίκη. Ο κ. Μπουτάρης κατήγγειλε τον Δήμαρχο της πόλης, Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, ότι «δεν ενημέρωσε κανέναν, ούτε καν το Δημοτικό Συμβούλιο, για το έργο και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στην πόλη» και τον κάλεσε να κατονομάσει τα άνομα συμφέροντα, που κατά δήλωσή του στον Τύπο βρίσκονται πίσω από αυτούς που αντιτίθενται στην κατασκευή του έργου. Ανέφερε, επίσης, ότι ακόμα δεν έχει κατατεθεί οριστική μελέτη για το έργο και ότι τα στοιχεία στα οποία βασίζεται η υπάρχουσα μελέτη είναι της δεκαετίας του 90. Χαρακτήρισε το έργο ως «αποθέωση των εργολάβων», υπενθύμισε ότι γίνεται με χρήματα των πολιτών και υπογράμμισε ότι εάν τελικά γίνει, όχι απλά θα διευκολύνει τα αυτοκίνητα, αλλά θα απομακρύνει και την δυνατότητα καταβολής χρημάτων για άλλα έργα που διευκολύνουν τους πολίτες και τους πεζούς. Ο Γιάννης Μπουτάρης χαρακτήρισε «αυθάδες και προκλητικό εκ μέρους του Δημάρχου Θεσσαλονίκης προς τους υπόλοιπους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος να μην έχουν εμπλακεί μέχρι τώρα στη συζήτηση λες και η Θεσσαλονίκη αρχίζει και τελειώνει στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης». Ανακοίνωσε πως η «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» θα καταθέσει πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη δημιουργία Διαδημοτικής Επιχείρησης Προαστιακής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας», έργο που περιλαμβάνεται στην εναλλακτική πρόταση για την υποθαλάσσια που είχε η «Πρωτοβουλία» στο προεκλογικό της πρόγραμμα.
«Άχρηστο, μη λειτουργικό, αλλά και εύκολη διεκδίκηση για μία πόλη που έχει ανάγκη μεγάλων έργων» χαρακτήρισε την υποθαλάσσια αρτηρία ο Νίκος Καλογήρου εκ μέρους της «Ένωσης Πολιτών Θεσσαλονίκης για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό» και πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ.. Κι αυτό, γιατί όπως ανέλυσε η περιβαλλοντική επιβάρυνση στα δύο άκρα του ( Λιμάνι και Νέα Παραλία ) θα είναι πολύ μεγάλη, καθώς θα δημιουργηθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα υπάρχει μεγάλη εκπομπή καυσαερίων και θα μειωθεί το πράσινο, με αποτέλεσμα η μεν Νέα Παραλία να καταστραφεί το δε Λιμάνι να αποκοπεί από την πόλη και να κατεδαφιστούν πολλά αξιόλογα διατηρητέα κτίρια που βρίσκονται στην περιοχή του. Ο κ. Καλογήρου τόνισε ότι με το έργο θα υποβαθμιστεί και το κέντρο της πόλης, αφού θα πρέπει να κλείσουν κάποιοι δρόμοι, γεγονός που θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος. Ανέφερε δε ότι είτε θα πρέπει να γίνει ένα έργο πολύ μεγαλύτερης κλίμακας, είτε ένα πιο ήπιο έργο είτε να μη γίνει καθόλου και αντ΄ αυτού να κατασκευαστεί μία σωστή περιφερειακή οδός, να υπάρχουν τουλάχιστον 5 γραμμές του Μετρό, να υπάρχει τραμ, να αναβαθμιστεί η δημόσια συγκοινωνία και να υπάρχει θαλάσσια συγκοινωνία.
«Η πόλη αλλά και ο επενδυτής πέφτουν σε μεγάλη παγίδα», προειδοποίησε ο επικεφαλής της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης και νομαρχιακός σύμβουλος, Μιχάλης Τρεμόπουλος, χαρακτηρίζοντας ως «πρόκριμα και για μελλοντικές προσφυγές» την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για αναστολή της απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού που προβλέπει την κατεδάφιση 12 ιστορικών κτιρίων στην περιοχή του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Τρεμόπουλος κάλεσε τη διοίκηση του Δήμου να απολογηθεί για μία σειρά προγραμματισμένων έργων που δεν προχωρούν, όπως είναι τα θεματικά πάρκα στην παραλία, και τόνισε ότι η λογική των έργων πρέπει να είναι αυτή της διευκόλυνσης της μετακίνησης των πολιτών και της διακίνησης των αγαθών.
«Το έργο της υποθαλάσσιας δημιουργεί μη αναστρέψιμες καταστάσεις που θα αλλάξουν την φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος, Ανδρέας Κουράκης, προσθέτοντας ότι ευνοεί τη χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων και μάλιστα με πολύ λανθασμένο τρόπο. Ο κ. Κουράκης εκτίμησε πως εάν υπάρξει πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών, υπάρχει η δυνατότητα να ανατραπεί η απόφαση και κατέληξε λέγοντας ότι «η ιστορία δεν έχει τελειώσει. Είναι στα χέρια των πολιτών».
Ανακεφαλαιώνοντας ο Γιάννης Μποτάρης ζήτησε για άλλη μία φορά να παγώσει η κατασκευή του έργου και αφού εφαρμοστούν οι εναλλακτικές προτάσεις, να μελέτηθεί μία σωστή παράκαμψη της πόλης δια θαλάσσης, εάν είναι ακόμα απαραίτητη. Δήλωσε επί πλέον πως η «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» θα στηρίξει τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης εάν αποφασίσει να διεκδικήσει η κατασκευή parking στην πόλη να περάσει στην αρμοδιότητα του Δήμου. Ανακοίνωσε, τέλος, ότι η «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη» επεξεργάζεται τη δυνατότητα κατάθεσης και άλλης προσφυγής κατά του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου