Τετάρτη, Νοεμβρίου 15, 2006

Σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για τη Θεσσαλονίκη

«Ελάτε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι και να συζητήσουμε τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου εκτάκτου ανάγκης για τη Θεσσαλονίκη » κάλεσε όλες τις δημοτικές παρατάξεις, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης « Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», Γιάννης Μπουτάρης, με αφορμή το μείζον πρόβλημα του κυκλοφοριακού και την κατασκευή του έργου της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Όπως διευκρίνισε ο κ. Μπουτάρης, κατ΄ αρχήν θα κληθούν οι παρατάξεις του Δήμου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια οι περιφερειακοί Δήμοι, αλλά και οι φορείς της πόλης, ενώ πρότεινε την ευθύνη για το σχέδιο αυτό να έχει το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, όχι όμως δια του εκάστοτε Υπουργού, αλλά με τη δημιουργία γραμματείας που θα δίνει άμεσες λύσεις και θα εγγυάται τη λειτουργία της ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

Την ανάγκη συνεργασίας των δημοτικών παρατάξεων για να μπορέσει να γίνει κάτι καλό για την πόλη επεσήμανε και ο δημοτικός σύμβουλος, Παναγιώτης Αβραμόπουλος.

Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος, Ανδρέας Κουράκης, χαρακτήρισε το έργο της υποθαλάσσιας πολιτική απάτη, καθώς δεν δίνει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, όπως διατείνεται ο δήμαρχος, κ. Παπαγεωργόπουλος, αλλά αντίθετα διευκολύνει μόνο τη χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων. Επικαλέστηκε δε στοιχεία από το πρόσφατο συνέδριο του Eurocity που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, όπου παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα της εμπειρίας των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, σύμφωνα με τα οποία, το μεγάλο πρόβλημα στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι τα Ι.Χ. και στο οποίο δόθηκαν κατευθύνσεις για την κατά προτεραιότητα ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο κ. Κουράκης ανέφερε ότι σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζητήθηκε να παγώσει το έργο της υποθαλάσσιας και να γίνει συζήτηση για το γενικότερο πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Υπενθύμισε, εξάλλου, την πρόταση της «Πρωτοβουλίας» τα χρήματα να διατεθούν για τη διευκόλυνση και δημιουργία μέσων μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα για την επέκταση του Μετρό, για τη δημιουργία τραμ, για την αγορά 100 επιπλέον αστικών λεωφορείων, αλλά και για τον εξοπλισμό όλων με σύγχρονα συστήματα τηλεματικής, ώστε να γίνονται με αξιοπρέπεια οι μεταφορές του επιβατικού κοινού, και για την επέκταση των λεωφορειολωρίδων. Και αφού γίνουν όλα αυτά, να εκτιμηθεί εάν τελικά είναι απαραίτητη η κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

Τέλος, χαρακτήρισε παρωδία και μαϊμού το δημοψήφισμα για το έργο που πρότεινε ο κ. Παπαγεωργόπουλος, καθώς είναι ψέμα ότι οι πολίτες είναι ενημερωμένοι για την υποθαλάσσια, τη στιγμή που ούτε ο Νομάρχης γνωρίζει λεπτομέρειες, σύμφωνα με δική του δήλωση. Τόνισε δε ότι η ερχόμενη τετραετία δεν θα είναι ίδια με την προηγούμενη, αφού ο κ. Παπαγεωργόπουλος ως δήμαρχος μειοψηφίας δεν είναι δυνατόν να παίρνει με απόλυτο τρόπο αποφάσεις για τόσο μεγάλα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: