Παρασκευή, Ιανουαρίου 06, 2006

Τραμ: H εφικτή λύση

Η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται μετρό. Τουλαχιστον όχι ως πρώτο έργο. Με την παρούσα χάραξη θα εξυπηρετήσει την περιοχή από ΝΑ Σταθμό έως το ύψος της Νεας Ελβετίας άρα όλο το υπόλοιπο κομμάτι της Ανατολικής περιοχής καθώς και της Δυτικής θα είναι απομονωνένο και θα μετακινείται είτε με λεωφορεία είτε με αυτοκίνητα κάτι που σημαίνει τη τεράστια επιβάρυνση με καυσαέριο. Επίσης το μετρό πέρα από ότι χρησιμοποιείται χρόνια τώρα ως πολιτικός μοχλός πίεσης και αποκοίμισης των πολιτών σε αρκετά σημεία θα είναι εναέριο.

Το τραμ είναι η μία και μοναδική διέξοδος ως πρώτο βήμα της αποσυμφόρησης αυτού του χάους. Η διαδρομή του μπορεί να χαραχτεί επάνω στις ήδη υπάρχουσες νησίδες των λεωφόρων, θα εξυπηρετήσει όλο το αστικό συγκρότημα από άκρη σε άκρη, ενώ τα έργα δεν θα ταλαιπωρήσουν τόσο τους κατοίκους και το πιο σημαντικό είναι ότι δεν θα υπάρξουν δικαιολογίες του τύπου βρήκαμε αρχαία, νερό, κατακόμβες και λοιπά φαιδρά καθότι οι εργασίες θα γίνουν στην επιφάνεια του εδάφους.

Δεν είναι τόσο γρήγορο όσο το μετρό αλλά είναι ένα πρώτο και μεγάλο βήμα προόδου καθώς θα ενώσει Περαία με δυτικές συνοικίες σε ένα ενιαίο άξονα, με ένα εισητήριο των 70 λεπτών και χωρίς επιβάρυνση του περιβάλοντος. Είναι πραγματικά απίστευτο το πόσος χρόνος κερδίζεται από την προέκδοση και προ ακύρωση των εισητηρίων του τραμ. Προς το παρόν ζούμε σε μία πόλη που έχει ΕΝΑ μαζικό μέσο μεταφοράς και σημειωτέον μέσα στα λεωφωρεία δεν υπάρχει πουθενά χάρτης με τις στάσεις σε ελληνικά και αγγλικά (δείγμα κλειστής κοινωνίας και απομόνωσης), χωρίς μονά ζυγά, χωρίς δακτύλιο και αντί να γίνει κάτι χτίζεται νέο δημαρχείο/παρκινγκ.


3 σχόλια:

Argos είπε...

Από ότι θυμάμαι, ο ανεκδιήγητος κ. Βούγιας, μέχρι να πάει σε κυβερνητική θέση ήταν υπερ αυτής της λύσης. μετά του άρεσε το μετρό...
Όσο ο ΟΑΣΘ θα έχει μετόχους τοπικούς πολιτικούς παράγοντες, δεν βλέπω καμια εφικτή λύση να υλοποιείται. Αμα γουστάρεις τραμ κάτσε εκέι που είσαι τώρα :-))

Dark Angel είπε...

Ναι ο Οασθ είναι μεγάλη πληγή και εμποδίζει αρκετά πράγματα όπως τα καραβάκια για την Περαία τα οποία είχαν εξυπηρετήσει πολύ κόσμο. Μα είναι δυνατόν το 2005 ο Οασθ με συντεχνιακές τακτικές να είναι κύριος ανασταλτικός παράγοντας προόδου μιας ολόκληρης πόλης? Ντροπή...

Εαν γίνουν έργα από ιδιωτικούς φορείς όπως οι διεθνείς λεωφόροι στην Ιταλία που ανήκουν στη Φιατ ή η Αττική Οδός της ΑΘήνας δε νομίζω οι κακομοίρηδες και κοντόφθαλμοι μέτοχοι του Οασθ θα μπορέσουν να εμποδίσουν κάτι τέτοιο.

Ο απλός δημότης φαντάζεται το τραμ όπως του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και δεν γνωρίζει ότι το μέσο έχει εξελιχθεί. Προς το παρόν εαν δεν αλλάξει η νοοτροπία των περισσοτέρων κατοίκων της πόλης που ζητάνε περισσότερα λεωφορεία -κάτι το οποίο επιβαρύνει κι άλλο την ήδη μολυσμένη ατμόσφαιρα- δεν βλέπω να γίνεται κάτι ουσιαστικό.

Oneiros είπε...

Ο Βούγιας δε μπορούσε να αποφασίσει ανάμεσα σε μετρό (διαπλοκή) και τραμ (ψήφοι), κι έτσι τα συνδύασε και τα δύο στο πρόγραμμά του των περασμένων εκλογών, όπου μιλούσε για προαστιακές γραμμές τραμ που "θα συνδέονται με το μετρό", χωρίς φυσικά να μιλάει στα ίσια για μετρό.

"Διαστημοδρόμια κι ελικοδρόμια", που έλεγε ο Σαχίνης τότε...

Εμένα μη με ρωτάς, η άποψή μου ήταν υπέρ του τραμ, από τότε που άκουγα τη γιαγιά μου να περιγράφει την παραλία με το τραμ του Βενιζέλου (και τα δέκα θερινά σινεμά).

Long live the leaders of the Cineplextubetown :-p