Η αεροπορική εταιρεία «Ηλιος» (Helios Airways) είναι η πρώτη ιδιωτική που ιδρύθηκε στην Κύπρο μετά την απελευθέρωση των πτήσεων και την κατάργηση του μονοπωλίου των Κυπριακών Αερογραμμών. Η εταιρεία υποσχέθηκε ευθύς εξαρχής φθηνές και ασφαλείς πτήσεις.
Πράγματι, η εταιρεία πρόσφερε τα φθηνότερα εισιτήρια στην αγορά, ενώ η κοινή γνώμη ήταν ανυποψίαστη για τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το ένα τουλάχιστον από τα τέσσερα αεροπλάνα της. Οπως ήταν αναμενόμενο, η αξιοπιστία της εταιρείας κατέρρευσε μαζί με το μοιραίο Μπόινγκ, όχι μόνο μεταξύ του κοινού, αλλά και των πληρωμάτων των αεροσκαφών, που χθες αρνήθηκαν να πετάξουν τα υπόλοιπα αεροσκάφη.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1999, στο Λονδίνο, από τους Ελληνοκύπριους αδελφούς Μούσκα και πραγματοποίησε την πρώτη της πτήση (ναυλωμένη) στο Λονδίνο, τον Μάιο του 2000. Πριν από μόλις 10 μήνες ο τουριστικός όμιλος Libra Holidays Group Public Ltd, που είναι εισηγμένος στο Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου, εξαγόρασε το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της «Ηλιος». Η τιμή αγοράς είχε καθορισθεί στα 1.896.000 δολάρια (περίπου 3,3 εκατ. ευρώ). Κύριοι μέτοχοι του Ομίλου Libra είναι οι Αντρέας Δράκου, Βίκτωρας Μαντοβάνης, Θέμης Δράκου και οι εταιρείες «Δήμητρα Επενδυτική Λτδ» και Lousta Co.Ltd. Ο σημαντικότερος μέτοχος είναι ο Ανδρέας Δράκος, ο οποίος πραγματοποίησε κέρδη την περίοδο του Χρηματιστηρίου.
Και υπουργός Συγκοινωνιών
Πρόεδρος του Libra είναι ο μεγαλοδικηγόρος και παράγοντας του κυβερνώντος κόμματος ΔΗΚΟ Χρίστος Μαυρέλης, ο οποίος διετέλεσε και υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων επί προεδρίας Σπύρου Κυπριανού. Η εταιρεία διέθετε τέσσερα αεροπλάνα, εκ των οποίων τα δύο καινούργια Μπόινγκ Β737-800 NG, 189 θέσεων, που ενοικιάζονταν με μακρόχρονο συμβόλαιο από το 2001. Η εταιρεία νοικιάζει ένα Ερμπας Α 320 από τις αιγυπτιακές αερογραμμές, καθώς και το Μπόινγκ, που ήταν το μεγαλύτερο σε ηλικία. Η ίδρυση της «Ηλιος» ενθαρρύνθηκε από την κυπριακή κυβέρνηση στο πλαίσιο της πολιτικής της να ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό με τις κυπριακές αερογραμμές. Αρχικά η εταιρεία πραγματοποιούσε κυρίως ναυλωμένες πτήσεις, ενώ σταδιακά άρχισε να εκτελεί και δρομολογημένες πτήσεις. Η εταιρεία συνεργαζόταν με την Ετζίαν για τις πτήσεις προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά πριν από μερικούς μήνες αυτονομήθηκε και άρχισε να εκτελεί η ίδια δρομολόγια προς την Αθήνα. Μεταξύ αυτών ήταν και το δρομολόγιο προς Πράγα, μέσω Αθηνών, που ξεκίνησε στις 24 Μαΐου. Η συγκεκριμένη πτήση εκτελούνταν τέσσερις φορές την εβδομάδα (Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή και Δευτέρα), πάντοτε με το ίδιο αεροπλάνο. Η εταιρεία εκτελεί δρομολογημένες πτήσεις προς Λονδίνο, Μάντσεστερ, Μπέρμιγχαμ, Γλασκώβη, Νιούκασλ, Μπέλφαστ, Δουβλίνο, Στρασβούργο, Χανιά, Βουκουρέστι, Σόφια, Βαρσοβία και Πράγα.
Μ.Δρ.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/08/2005
Κανένα (άλλο) σχόλιο!
Η «Ήλιος» δεν περιλαμβάνεται στον διεθνή κατάλογο ασφάλειας της ΙΑΤΑ
Τυπικό δείγμα της νέας εποχής και η «Helios»
«Οχι κι άλλες ζωές στο βωμό του κέρδους»
Στο μικροσκόπιο οι «φτηνές εταιρείες»
Τετάρτη, Αυγούστου 17, 2005
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου