Τρίτη, Οκτωβρίου 31, 2006

"Πρωτβουλία" για την Υποθαλάσσια

«Η ιστορία του δημοψηφίσματος που ανέσυρε ο κος Παπαγεωργόπουλος την ενδιάμεση εβδομάδα των εκλογών δεν ευσταθεί ως λογική, σύμφωνα με στέλεχος του ΥΠΕΧΩΔΕ », δήλωσε ο επικεφαλής της « Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη » Γιάννης Μπουτάρης σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης για το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Ο κ. Μπουτάρης κατηγόρησε τον κ. Παπαγεωργόπουλο ότι αν και ήταν πρόεδρος της Κοινωνικής Επιτροπής Έργου
« τώρα θυμήθηκε να ρωτήσει την πόλη εάν συμφωνεί, καλύπτοντας τις τεράστιες ευθύνες του και μετακυλίοντάς τες στους πολίτες ».
Ο Γιάννης Μπουτάρης, αφού υπογράμμισε ότι η «Πρωτοβουλία» δεν είναι κατά των μεγάλων έργων, αλλά υπέρ της αξιολόγησης των έργων και της αξιοποίησης των κονδυλίων, σημείωσε ότι το έργο όχι μόνο δεν είναι αναγκαίο για την πόλη, αλλά μεταφέρει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις τρεις εξόδους, δημιουργεί πρόβλημα στο Λιμάνι, δημιουργεί περιβαλλοντικό πρόβλημα και κυρίως αλλοιώνει πλήρως την εικόνα της Θεσσαλονίκης. Κατήγγειλε δε τον δήμαρχο της μειοψηφίας ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο δεν υπάρχει δημόσια ενημέρωση ούτε καν φάκελος περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Κάλεσε, εξάλλου, τον δήμαρχο να δώσει στη δημοσιότητα τον κωδικό στον προϋπολογισμό του Δήμου των κονδυλίων για την υποθαλάσσια μέχρι το 2010.
Ο κ. Μπουτάρης πρότεινε αντί της υποθαλάσσιας
• να δημιουργηθεί γραμμή τραμ από την Γεωργική Σχολή μέχρι το Καλοχώρι
• να επεκταθούν οι λεωφορειολωρίδες από τα υφιστάμενα 9 km και να ενισχυθεί ο στόλος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ με 100 περίπου νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, καθώς και να δοθούν στην κυκλοφορία επιπλέον μικρά λεωφορεία, που θα πραγματοποιούν κυκλικά δρομολόγια στα δημοτικά διαμερίσματα
• να δημιουργηθεί θαλάσσια αστική συγκοινωνία με εισιτήριο επιδοτούμενο για τουλάχιστον μία πενταετία.
Και αφού γίνουν όλα αυτά και αξιολογηθούν, να σκεφτούμε για τη δημιουργία μιας πραγματικής περιφερειακής υποθαλάσσιας αρτηρίας.
Τέλος, ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι το έργο δεν αφορά μόνο στους δημότες της Θεσσαλονίκης, αλλά ολόκληρη την πόλη, και αναρωτήθηκε εάν έχει γίνει μελέτη για το κυκλοφοριακό σύστημα του πολεοδομικού συγκροτήματος. Χαρακτήρισε δε αναίδεια και προσβολή στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης την απόφαση του κ. Παπαγεωργόπουλου να θέσει ζήτημα δημοψηφίσματος σήμερα που υπογράφηκε η σύμβαση από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: