Τετάρτη, Ιουνίου 06, 2007

Θεσσαλονίκη όπως Ντουμπάι


Σύμφωνα με τον ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟ:


"Tην πρόταση υπογράφουν οι καθηγητές Νίκος Καλογήρου, Δημοσθένης Αγγελίδης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Χριστόφορος Κουτίτας και Νίκος Μουσιόπουλος, όπως και ο διαχειριστής ναυταθλητικών εγκαταστάσεων, Μιχάλης Σαλπιστής, και ο σύμβουλος αναπτυξιακού σχεδιασμού και διαχείρισης έργων, Νίκος Χατζηθεοδοσίου. Την παρουσίαση ανέλαβε ο κ. Καλογήρου.

Η πρόταση προβλέπει:

ν Μετατόπιση κατά 200 μέτρα της χάραξης της υποθαλάσσιας στην περιοχή του λιμανιού προς τη θάλασσα, ώστε να μη θιχτούν τα κτίρια (τελωνείο, κτίριο ΕΕΣ κ.λπ.). Με τη νέα χάραξη προβλέπεται να βυθιστεί η αρτηρία και να διασχίσει εγκάρσια τους χώρους του λιμανιού (κάτω από το τελωνείο).

ν Δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στον πρώτο προβλήτα του λιμανιού.

ν Μετακίνηση της αρτηρίας έξω από το κρηπίδωμα της παραλίας, για να μην επηρεαστούν τα έργα που έχουν γίνει στην περιοχή του Λευκού Πύργου, στη Νέα Παραλία, στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό και στον αγωγό φυσικού αερίου.

ν Oχι πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης.

ν Δημιουργία χαμηλής (ένα ώς δυο μέτρα από τη στάθμη της θάλασσας) πλωτής λεωφόρου σε απόσταση 350 μέτρων από την ακτή, στο ύψος του «Μακεδονία Πάλας». Το μήκος της θα είναι 3 χλμ. και θα βγαίνει στο ύψος του Μεγάρου Μουσικής.

ν Κατασκευή δυο πλατειών: μιας πλατείας - νησιού (μεγάλη αστική Πλατεία της Θάλασσας στην ευρύτερη περιοχή του νέου δημαρχείου) κι ενός πλωτού νησιού - πάρκου στο ύψος της ανάδυσης της υποθαλάσσιας αρτηρίας στο «Μακεδονία Πάλας», όπου θα ξεκινά η πλωτή λεωφόρος, η οποία θα καταλήγει με τοξωτή γέφυρα επί πλωτών βάθρων μετά το Μέγαρο Μουσικής στην Καλαμαριά, στο ύψος της οδού Καπετάν Γκόνη, χωρίς να θίγεται η φυσική ακτογραμμή και το ιστορικό βυθισμένο λιμάνι «Κελλάριον». Η «Πλατεία της Θάλασσας» προβλέπεται να βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του νέου δημαρχείου κι εκεί προτείνεται δημιουργία σημαντικού υπόγειου χώρου στάθμευσης. Η πλωτή λεωφόρος ανεβαίνει σταδιακά στην πλωτή τοξωτή γέφυρα μετά το Μέγαρο Μουσικής και κατεβαίνει σταδιακά μέχρι το επίπεδο του καταστρώματος στην οδό Σοφούλη. Επιτρέπεται έτσι η διέλευση μικρών ιστιοπλοϊκών στο Ποσειδώνιο.

ν Σύνθετος υπόγειος κόμβος στην απόληξη της υποθαλάσσιας, στην περιοχή της παλιάς Ηλεκτρικής Εταιρίας, που εξασφαλίζει με πολλαπλούς ανεξάρτητους αναδυόμενους κλάδους συνδέσεις με τις σημαντικές γειτονικές αρτηρίες (Μ. Αλεξάνδρου, Β. Γεωργίου, Γ� Σεπτεμβρίου, Μ. Ανδρόνικου, Λ. Στρατού). Η σύνδεση με Γ� Σεπτεμβρίου και περιφερειακή οδό δίνει πρόσβαση στο έργο κι από την Τούμπα. Προβλέπεται είσοδος κι από τη Β. Γεωργίου, μέσω κατερχόμενου κλάδου στο κτίριο του Σώματος Προσκόπων. Προστατεύεται το Πεδίον του Αρεως.

ν Διάχυση της κυκλοφορίας στην ανατολική έξοδο σε ένα πλέγμα δρόμων (Κ. Γκόνη, Αργοναυτών, Τραπεζούντος, Κ. Ρουσίδου, Κασομούλη, Σοφούλη, Τ. Oικονομίδη) και διέξοδος προς περιφερειακή οδό και αεροδρόμιο. Δίνεται δυνατότητα και για επέκταση της πλωτής αρτηρίας μέχρι την περιοχή της Νέας Κρήνης.

ν Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο παραμένει άθικτο και δεν αμφιδρομείται η Μ. Αλεξάνδρου.

ν Τρία σημεία εξόδου (λιμάνι, Ηλεκτρική Εταιρία, Καλαμαριά) και δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης προς την περιφερειακή οδό. Ανατολικά συνδέεται η αρτηρία μέσω της Κ. Γκόνη και της Πόντου ή Τσιγγιρίδου με την περιφερειακή στο Φοίνικα κι από εκεί με τους άξονες Θεσσαλονίκης - Ν. Μηχανιώνας και Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής μέσω και της Μαρίνου Αντύπα.

ν Δημιουργία γραμμικού χώρου πρασίνου - μόνωσης κι εκτεταμένου πεζοδρόμου με ανοιγόμενες πεζογέφυρες προς την παραλιακή ζώνη σε όλο το μήκος της πλωτής λεωφόρου. Θα έχει συνολικό πλάτος 25 - 30 μέτρων και θα είναι προς την πλευρά της πόλης. Η σύνδεση με την προκυμαία της Νέας Παραλίας γίνεται με τουλάχιστον τρεις πλωτούς διαδρόμους - γέφυρες (στην πλατεία - νησί, στη νοητή επέκταση της Μ. Μπότσαρη και στην αρχή της λεωφόρου Μ. Κάλλας). Στα δύο άκρα του πεζοδρόμου (Ηλεκτρική Εταιρία και Ποσειδώνιο) μπορούν να χωροθετηθούν στάσεις της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Η ζώνη αστικού πρασίνου είναι το φυσικό όριο ανάμεσα στον πλωτό δρόμο και τη θάλασσα προς τη μεριά της πόλης.

ν Σε κομβικά σημεία της πλωτής λεωφόρου δημιουργούνται καθιστικά (μικρές πλατείες), μικρά περίπτερα αναψυχής, χώροι εκθέσεων και υπαίθριων πολιτιστικών εκδηλώσεων. Στο δυτικό άκρο του πεζοδρόμου υπάρχει μικρή μαρίνα και στο ανατολικό χώρος για κερκίδα, για να παρακολουθούν θεατές τα αγωνίσματα στο κωπηλατοδρόμιο. Προβλέπεται πρόσθετος πλωτός πεζόδρομος κατά μήκος της τοξωτής γέφυρας και νέο πάρκινγκ στην περιοχή του Ποσειδωνίου.

ν Ανάμεσα στην πλωτή λεωφόρο και το κρηπίδωμα της παραλίας δημιουργείται θαλάσσια λεκάνη με νερό που ανανεώνεται φυσικά και είναι προφυλαγμένο από κυματισμούς. Εκεί προβλέπονται πλωτές μαρίνες, πισίνες, κολυμβητήριο κι άλλες δραστηριότητες αναψυχής και ψυχαγωγίας. Επίσης, προβλέπεται λειτουργία κωπηλατοδρομίου ολυμπιακών διαστάσεων (μήκους 2 χλμ. και πλάτους 80 - 100 μέτρων από την πλατεία - νησί ώς το Ποσειδώνιο) παράλληλα με τον πλωτό πεζόδρομο.

Το κόστος

Το κόστος του εγχειρήματος, αν και δεν έχει διευκρινιστεί, σύμφωνα με τους καθηγητές που κατάρτισαν την πρόταση, είναι 35% - 40% μικρότερο του αρχικού κόστους της υποθαλάσσιας αρτηρίας, ενώ ο συνολικός χρόνος κατασκευής είναι 5,5 χρόνια.

O κ. Μουσιόπουλος τόνισε πως το προτεινόμενο έργο είναι φιλοπεριβαλλοντικό, καλύτερο από το αρχικό, αλλά απαιτεί ευρεία κοινωνική συναίνεση, ενώ διευκρίνισε πως δεν είναι μελέτη, αλλά μια ολοκληρωμένη πρόταση. O πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Αναστάσιος Κονακλίδης, σημείωσε ότι το ΤΕΕ εξέφρασε επιφυλάξεις για την υποθαλάσσια, αλλά αναγνώρισε πως το έργο πρέπει να γίνει. O εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών, Αντώνης Μανιτάκης, έκανε γι� ακόμη μια φορά λόγο για ανακρίβειες του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για το έργο της υποθαλάσσιας και για άγνοια των βασικών χαρακτηριστικών, και συμπλήρωσε πως η νέα πρόταση ενισχύει την υποθαλάσσια.

...

Εγραψε η "Μακεδονία":





Δεν υπάρχουν σχόλια: